Werkt mijn externe harde schijf onder Windows8.1?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bedenkzelfiets

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Vanmorgen heb ik bij de Aldi een Intenso externe harde schijf gekocht. 2TB en usb 3.0. Op de achterkant van de doos staat dat deze geschikt is voor Windows XP, Vista en Windows7. Maar er staat niks over Windows8. En ik heb Windows8.1 op mijn laptop. Hoe weet ik of de harde schijf geschikt is voor mijn laptop?

Door het gewoon te proberen?

Dat kan inderdaad. Alleen is de verpakking nog dichtgeplakt en ik wil hem pas openmaken als ik weet dat het gaat werken :)

het is zeer onwaarschijnlijk dat deze niet werkt met Windows 8 of 8.1. Ik zou de doos gewoon openmaken en proberen. Als het niet werkt, heb je me waarschijnlijk heel erg verbaasd ;)

Dat kan inderdaad. Alleen is de verpakking nog dichtgeplakt en ik wil hem pas openmaken als ik weet dat het gaat werken :)

:D heh Bedenkzelfhoejehddangebruikenkan dat kan je zojuist NOOIT achterkomen als je niet gaat uitproberen :D

Laatst bewerkt:
Ik zou het eerlijk gezegd ook erg vreemd vinden als het niet werkt. Stel je hebt een laptop met Windows7 en je gebruikt er een externe harde schijf bij. En vervolgens koop je een nieuwe laptop en dan werkt de schijf ineens niet meer. Wat is dan het nut van zo'n ding?

En zijn er dan ook nog mensen die mij met enige vorm van onderbouwing mij kunnen overtuigen?

Ja hoor. Een externe harde schijf wordt door Windows gezien als een opslagmedium met de bijbehorende partitie-indeling (FAT en NTFS zijn meest voorkomend). Windows XP, Vista, 7, 8(.1) kunnen deze extensies allemaal uitlezen, dus zal de harde schijf op alle genoemde Windows versies uitgelezen kunnen worden ;)

Misschien wegens het feit dat Windows 8 nog niet 'uit' was?

De HD wordt aangesloten middels een USB aansluiting.
De specificaties voor USB aansluitingen liggen vast en zijn niet afhankelijk van een besturingssysteem, ook Linux kan met USB overweg.

Het is dus de (USB) aansluiting welke bepaalt of hij werkt en niet het besturingssysteem.

Onderbouwing:

Als je iets koopt moet je het gaan gebruiken. Daarna kan je bepalen of iets werkt, of kapot is. Het is toch raar om iets niet te durven openmaken dat je net gekocht hebt. Het lijkt op iets als een blik bier kopen, maar niet durven te openen omdat je misschien aan een alcoholvergiftiging kan sterven als je het opdrinkt. :o

Gewoon openmaken en uittesten. Als het kapot is, dan is er nog zoiets als garantie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan