werkt mijn RAM geheugen op de ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0

• Onderwerp starter Onderwerp starter YvoB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

YvoB

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2011
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een game PC te gaan bouwen met de volgende onderdelen:

AMD FX-8320
Sapphire R9 270X Dual-X OC
WD Caviar Green 1Tb HDD
OCZ Agility 3 SSD
ASUS SABERTOOTH 990FX R2.0 moederbord
etc.

Ik ga de bovenstaande harde schijven uit mijn huidige PC halen en deze in mijn nieuwe PC stoppen zodat ik al mijn programma's en Windows etc. nog heb.
Mijn vraag is of ik mijn RAM (Corsair Value Select 8Gb - 1600Mhz) uit mijn huidige PC in dit moederbord kan stoppen. Ik neem aan dat dit geen probleem zal zijn, maar ik zou het toch graag zeker willen weten. Alvast bedankt.

Gr. Yvo

Ja dat kan. Maar met die harde schijf gaat het niet lukken, het ligt niet aan de harde schijf maar aan de drivers die er op staan. Dus je zult Windows alsnog opnieuw moeten installeren.

Dat is wel vervelend, ik hoorde namelijk op dit forum, als antwoord op een eerdere vraag, dat dit geen probleem was. Ik gebruik die SSD trouwens alleen als Windows schijf en ik zet voor de rest alles op de HDD. Dat betekend toch dat ik voor alsnog alles behoud wat op mijn HDD staat zodra ik Windows opnieuw installeer op mijn SSD? Wat ik daar naast me afvraag is of ik in mijn lijst van geïnstalleerde programma's, mijn programma's die op de HDD schijf staan terug zie of dat ik deze opnieuw moet installeren na de installatie van Windows.

Laatst bewerkt:
Na een herinstal van windows zal je ook al je gebruikte software opnieuw moeten installeren.

In principe kun je eerst een "rescue" install proberen. Windows installeert dan over je huidige installatie heen, maar behoud de registry en dergelijke. Indien dit lukt kun je verder zonder nieuwe installaties.

Het is wel beter schoon te beginnen overigens

oke, dan denk ik dat ik alles gewoon opnieuw installeer en een lijstje maak met de dingen die ik dan opnieuw moet installeren. Verder maak ik gewoon van mijn hele schijf een back-up zodat ik al mijn save-games etc. nog heb. In ieder geval allemaal bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan