Werkt niet in Chrome, wel in IE

Status
Niet open voor verdere reacties.

ennairam

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Hallo allemaal.

Ik ben bezig met een zakelijke website en ik zal maar direct toegeven: ik ben een leek op dit gebied, echt een groentje en snap weinig van al dat 'jargon'. :p

Het is me al zelfs gelukt de website online te gooien, echter loop ik nu tegen een probleem aan: in Chrome krijg ik echt een lelijke website te zien, met alleen tekst, terwijl ik in IE precies de website zie zoals ik 'm ontworpen heb.

Kan iemand mij vertellen waarom, hoe te veranderen, etc?

Heel hartelijk dank.

PS: de link > www.budgetcoachvanderheiden.nl

PPS: En ja, ik weet dat er nog wat aan gedaan moet worden :-)

Beste,

Ik heb de website even in Chrome, IE en Firefox bekeken en nergens zie ik hem zoals hij hoort te zijn.
Waarom dit gebeurd kan ik u vertellen.

Het .css bestand wat gebruikt wordt voor de opmaak wordt aangeroepen bovenaan de webpagina.
Dit is correct, echter is de verwijzing van het bestand niet correct.

Als ik de broncode bekijk staat er nu:
<link href="file:///C|/Users/Marc/Documents/Mijn ontvangen bestanden/10400/metamorph_bythelake/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
Er staat dus dat op mijn C: schijf in de map users/marc/etc etc een bestand staat genaamd styles.css

Dit is echter de locatie op UW pc.

Om dit op te lossen moet u de verwijzing dynamisch maken.
er zijn 3 mogelijkheden waarvan er maar 2 daadwerkelijk gebruikt dienen te worden.
<link href="/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
Deze zal vanaf de huidige locatie een bestand styles.css zoeken
<link href="../styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" media="screen" />
Deze zal vanaf de huidige locatie eerst teruggaan naar de bovenste laag van uw website (door de ../) en vanaf daar het bestand styles.css zoeken en gebruiken.

U kunt deze beide gebruiken heb dit getest.

Ik hoop hiermee het probleem te hebben ondervangen.
Anders horen we het graag :)!

Groeten
Jeffrey

Super,

Bedankt voor je oplossing. Ga het vanavond eens effe proberen, laat wel weten hoe ver ik kom, hehe!

Marianne

Als het goed is............... werkt nu alles correct!!

Hardstikke bedankt voor de uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan