Werkt niet meer zoals normaal. Probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredzzz

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Berichten
11
Hey

Gister heb ik blijkbaar iets fout gedaan in een van mn mappen.
Dit betreft de map: C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings

Zover ik me nog kan herineren had ik iets gedaan onder
(rechter muisknop) Customize this folder.

Hier heb ik alle files and folders op HIDE ingesteld.

Dit heb ik nu weer terug gedraaid omdat mijn pc het niet helemaal meer deed zoals ervoor.
Ik kan bij Windows Media Player (10) niet meer naar mijn libary, mijn P2P programma LimeWire geeft bij het opstarten aan dat mijn instellingen anders zijn waardoor het programma anders zou functioneren en daar boven op kan ik geen videos meer bekijken op het internet.

Wat zou ik kunnen doen om alle instellingen terug te kunnen draaien zoals ze eerst waren?

P.S. Er zitten ook geen files meer in mijn Temporary Internet Files...

P.S.2. Ik heb net bij de folder Temporary Internet Files met de rechter muis knop geklikt en dan op PROPERTIES, hieronder stond wel dat er 400mb in zat, alleen kan ik geen files zien in de folder.

alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij helpmij.nl

Zet de PC met systeemherstel terug naar de dag/moment dat het nog bij het "oude" was.
 
A.J. zei:
Welkom bij helpmij.nl

Zet de PC met systeemherstel terug naar de dag/moment dat het nog bij het "oude" was.

Ik zit nu in System Restore (systeem herstel). Waar en hoe moet ik dit terug draaien?
 
Terug gaan in jouw eigen geheugen(je hoofd dus), waneer alles nog werkte zoals jij dat graag hebt en op de corresponderende datum in de kalender klikken.
 
A.J. zei:
Terug gaan in jouw eigen geheugen(je hoofd dus), waneer alles nog werkte zoals jij dat graag hebt en op de corresponderende datum in de kalender klikken.

Ik heb het al ingesteld op de 24ste (2 dagen geleden) alleen is nu niets anders (na het restarten etc.).

Ik wou dus op een ander datum klikken maar dat kon niet ?!
 
Als het goed is, kun je alleen op de vetgedrukte data klikken.
Ga eens wat verder terug dan.
 
A.J. zei:
Als het goed is, kun je alleen op de vetgedrukte data klikken.
Ga eens wat verder terug dan.

Ik wil dus een maand terug gaan maar dat wil ook niet.
 
probeer hetvolgende even:
  • Ga naar start >> uitvoeren...
  • Typ ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings" /S
  • Druk op enter of klik op ok.

Welkom op helpmij trouwens :)

James :)
 
Laatst bewerkt:
James007 zei:
probeer hetvolgende even:
  • Ga naar start >> uitvoeren...
  • Typ ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings" /S
  • Druk op enter of klik op ok.

Welkom op helpmij trouwens :)

James :)

Ehm...Doet bij mij nix, opent die ff een window (zwart) maar doet niets nee.

Kan je dit in detail uit leggen?

Ik heb alleen dit kunnen vinden...

http://www.computerhope.com/attribhl.htm
 
Laatst bewerkt:
Het is normaal dat hij een zwart venster laat opflitsen en terug laat verdwijnen.
Die regel stelt de instellingen van de map opnieuw in, zodat alles terug zichtbaar en bewerkbaar wordt. Als dat niet gewerkt heeft, kan je misschien alle mappen apart even doen.
Dit doe je als volgt:
Zoek eerst de map C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings op en kijk welke mappen er in zitten.
Nu moet je alle mappen 1 voor 1 achter Local Settings zetten.
Voer volgende regels in via start >> uitvoeren...

Bvb.:
ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\map1\*.*"
ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\map2\*.*"
...

Maar vervang map1 en volgende door de namen van de mappen in Local Settings.

James :)
 
James007 zei:
Het is normaal dat hij een zwart venster laat opflitsen en terug laat verdwijnen.
Die regel stelt de instellingen van de map opnieuw in, zodat alles terug zichtbaar en bewerkbaar wordt. Als dat niet gewerkt heeft, kan je misschien alle mappen apart even doen.
Dit doe je als volgt:
Zoek eerst de map C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings op en kijk welke mappen er in zitten.
Nu moet je alle mappen 1 voor 1 achter Local Settings zetten.
Voer volgende regels in via start >> uitvoeren...

Bvb.:
ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\map1\*.*"
ATTRIB -s -h -a -r "C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\map2\*.*"
...

Maar vervang map1 en volgende door de namen van de mappen in Local Settings.

James :)

Ok alles ingevoegd zoals je zei. En nu? Wat zou ik nu moeten merken?
 
James007 zei:
dat het terug werkt?

James :)

:confused: nix doet het, of... nothing changed, nix veranderde...

kan nog steeds niet naar mn library onder windows media player, kan geen msn foto plaatsen onder mn scherm afbeelding, zelfde verhaal als ervoor...

Doe ik anders wat fout?
 
Laatst bewerkt:
Fredzzz zei:
:confused: nix doet het, of... nothing changed, nix veranderde...

kan nog steeds niet naar mn library onder windows media player, kan geen msn foto plaatsen onder mn scherm afbeelding, zelfde verhaal als ervoor...

Doe ik anders wat fout?
Nee... maar die programma's lezen hun instellingen uit die map he... het kan makkelijk zijn dat er nu dingen overschreven zijn omdat ze hun instellingenbestanden opnieuw hebben aangemaakt...

Ik weet het eigenlijk zo niet...
Kan je die optie "HIDE" niet terug weghalen en opnieuw toepassen op alle mappen?
Dat was wat ik eigenlijk deed via de "command line". die ATTRIB stelt attributen voor mappen in, en die -h verwijderdt het hide-attribuut, en die /S doet dat voor alle mappen in de hoofdmap.

James :)
 
James007 zei:
Nee... maar die programma's lezen hun instellingen uit die map he... het kan makkelijk zijn dat er nu dingen overschreven zijn omdat ze hun instellingenbestanden opnieuw hebben aangemaakt...

Ik weet het eigenlijk zo niet...
Kan je die optie "HIDE" niet terug weghalen en opnieuw toepassen op alle mappen?
Dat was wat ik eigenlijk deed via de "command line". die ATTRIB stelt attributen voor mappen in, en die -h verwijderdt het hide-attribuut, en die /S doet dat voor alle mappen in de hoofdmap.

James :)

Noujah, ik snap er nu ook helemaal niets meer van. Mn Temporary Internet Files folder geeft wel aan dat er 400mb in zit (7,000+ files) maar als ik deze folder open zie ik niets.
 
Probeer dit nog eens:

ga naar start >> uitvoeren:

Typ ATTRIB -s -h C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*

Druk op enter.

Zijn je bestanden nu terug?
Het klopt trouwens toch dat er een hoofdletter L achter die Frederick staat he?

James :)

edit: ik had een typfoutje gemaakt, die slash achter Files moest een \ zijn.
 
Laatst bewerkt:
James007 zei:
Probeer dit nog eens:

ga naar start >> uitvoeren:

Typ ATTRIB -s -h C:\Documents and Settings\FrederickL\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*

Druk op enter.

Zijn je bestanden nu terug?
Het klopt trouwens toch dat er een hoofdletter L achter die Frederick staat he?

James :)

edit: ik had een typfoutje gemaakt, die slash achter Files moest een \ zijn.

voor dat ik alles ff overnieuw probeer, heb ik net ff alles weer op HIDE gezet. Nu zie ik echt nergens een file of folder meer, op mn desktop nix (behalve de std. dingen dan zoals Mijn Documenten en My Computer etc.)

Nu wou ik het weer terug zetten door weer op HIDE te drukken (dit knopje hoordt nu gehighligt te zijn omdat ik het net in heb gedrukt, maar dat is die niet :confused:)

EDIT: geen probleem heb het nog eens geprobeerd en alles weer op zn plaats, alle folders staan er weer...

Maar ik heb mn oude instellingen nog steeds niet terug...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan