• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkt thuis goed, maar in de club niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pd1lg

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2015
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Hallo,
Bijgevoegd een excel bestand, die mij thuis goed werkt. Ik werk met excel 365.
Maar als ik het programma bij ons in de biljartclub gebruik zijn sommige invoer velden geblokkeerd.
In de club hebben ze een oudere versie. Ik denk dat het daar aan ligt.
Zouden jullie willen kijken hoe ik dit probleem kan oplossen?
De cellen zijn beveiligd omdat er formules instaan. Het paswoord is 2512.
Namen zijn fictief

Bijlagen

Het zou heel goed kunnen dat het aan de excelversie ligt.
Maar kun je ook wat preciezer zijn bij welke invoervelden het niet goed gaat.
Om alle formules te gaan controleren in 10 werkbladen is wel wat veel gevraagd.
Zeker als je niet weet welk antwoord je wel verwacht.

Gisteren was er een probleem met het zoekveld, in de ontwikkelaars bleef ontwerpmodus aanstaan.
Ik kon hem niet uitschakelen.

Misschien dat iemand anders zijn probleem begrijpt en kan oplossen want voor mij blijft de vraag onduidelijk.
Eerste vraag is over invoervelden geblokkeerd na betere uitleg gaat het over uitschakelen van ontwerp modus??

ik zie o.a. de Filter functie in 1 van de velden Dus ja het ligt aan de oude versie...

in M365 abonnement zitten een aantal (zeer) krachtige nieuwe functies die niet ondersteund worden door de eerdere koopversies. en dan is het bestand dus niet bruikbaar op oudere versies. misschien valt er nog wat te redden door op de club de web versie te gebruiken voor invoer van gegevens. of anders te proberen in te loggen in excel met je eigen gegevens.

Vaak wordt er hier in de topics al voor gewaarschuwd want de veel excel enthousiasten hier gebruiken ze graag..

Als de biljartclub zelf geen abonnement wil nemen dan moeten de functies omgezet worden naar functies die wel beschikbaar zijn in de versie waarmee de biljartclub werkt.

Dank je wel voor de reactie roeljongman, ik ga kijken of ik het filter kan aanpassen.

Misschien dat iemand anders zijn probleem begrijpt en kan oplossen want voor mij blijft de vraag onduidelijk.
Eerste vraag is over invoervelden geblokkeerd na betere uitleg gaat het over uitschakelen van ontwerp modus??
Jij vroeg toch toch of ik iets preciezer kon zijn? Nou dat was gisteren dus het probleem.

Goedenmorgen Warme bakkertje, de macro's worden geblokkeerd door Microsoft. Kan de macro niet bekijken.

Rechtsklik op het bestand en selecteer Eigenschappen.
Deblokkeer het bestand._Blokkering.JPG

Dankjewel Warme bakkertje, het werkt op mijn laptop. Nu volgende week kijken of het ook werkt in de club.
Word vervolgt.

Ik heb het niet gecontroleerd maar als er verder geen nieuwere functies gebruikt worden ben ik er gerust in dat het zal werken. :)

Warme bakkertje, voordat ik deze vraag afsluit, wacht ik toch even tot volgende week. Ik hoop dat het nu goed werkt.

Waar woon je ergens? De weken duren daar blijkbaar langer dan bij ons.

Klazienaveen.
Ik denk dat alles daar trager gaat ;)

Emmen_wapen_1926.svg.png

Ik heb het niet gecontroleerd maar als er verder geen nieuwere functies gebruikt worden ben ik er gerust in dat het zal werken. :)
Goedenmiddag, was ff uit de running. Maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Het ligt duidelijk aan de computer van de club.
Bij de club werkt het zoekvenster niet, omdat in Ontwikkelaars de ontwerpmodus staat ingeschakeld en licht grijs is. Kan ontwerpmodus dus niet uitschakelen.

Heb je al eens gekeken naar de instellingen in het Vertrouwenscentrum ?

en als er geen verdere vragen zijn de vraag als opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan