werkt voor de helft ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb in mijn notebook 512 mb aan geheugen erbij gedaan. Ik heb nu in totaal 1024 mb. Ik zie echter een maximaal gebruik van 50 %. Voorheen heb ik daar nooit op gelet. Ik gebruik dus bijna nooit meer dan 512 MB. Klopt dit wel, of kan ik dat aanpassen? (windows XP sp2)

En als je alleen die nieuwe erin zet geeft ie dan ook 512 mb aan?
mischien wel kaduuk???

Windows herkend al het geheugen. Dus 1024 MB. Maar er wordt niet meer gebruikt dan ca 50 % daarvan

Nee dat zou goed kunnen dat je het bij lange na niet gebruikt.
Ik heb hetzelfde en verbruik ook nooit meer dan 50%.

Waarom dan meer geheugen plaatsen als het niet gebruikt wordt?

Dan heb je altijd de mogelijkheid om meer programma's te gebruiken tegelijk denk ik.
De reden waarom je dat geheugen geplaatst hebt weet ik ook niet.

maar als ik niet meer dan 512 kan gebruiken waarom kan er dan toch meer in?

Zoals maikel9 al aangehaald heeft, als je nu 2 zware prog's gelijktijdig draait, dan ben met 512Mb de pineut. Nu niet. Je hebt dan overschot.

Ja een paar jaar geleden waren ze met 128 mb tevreden maar als je alleen al de spellen ziet wat die tegenwoordig eisen.Dan is het wel handig als je een reepje erbij kan zetten.
Dat zal over een tijdje nog wel meer worden en dan zit je goed ;)

Maar als ik 512 mb heb dan gebruik ik waarschijnlijk ook 512 MB. Nu hebik 1024 en hij gebruikt niet meer dan 50% dus 512. Wat is het verschil?

Geplaatst door frabans
Maar als ik 512 mb heb dan gebruik ik waarschijnlijk ook 512 MB. Nu hebik 1024 en hij gebruikt niet meer dan 50% dus 512. Wat is het verschil?

Laat je vires scanner draaien ook Ad-awere als je dat hebt en Spyboth +ga een zwaar spel spelen , en dan alles tegelijk.
Kijk dan tussen door eens wat dan het gebruik is??

kijk eens bij start>programma's>buroaccessoires>systeemwerkset>systeeminfo daar onderaan staat je fysiek geheugen en daaronder staat beschikbaar fysiek geheugen dus wat je nog over hebt.
Je rijd met je auto toch ook niet steeds vol gas :D

Beetje wel ja. Als ik 512 MB heb en ik draai een programma dat b.v. 300 mb geheugen gebruikt, dan doet hij dat toch ook als ik 1024MB geheugen heb, of pakt hij dan meer?

Nee ook dan verbruikt ie volgens mij 300 mb.
Maar dan merk je ook niet dat je meer geheugen hebt inderdaad.
Maar laat je virusscanner erbij draaien en een p2p progje dan kom je niet meer weg met die 512 mb.

Laatst bewerkt:
verlaag ook eens je virtueel geheugen of zet het gwn eens ff uit, dan moet hij wel alles in zijn ram steken:)

Rmuis deze computer>eigenschappen>geavanceerd>prestaties>instellingen>geavanceerd>wijzigen>begin en maximale veranderen>instellen>oke>opnieuw opstarten.

uitschakelen kies geen wisselbestand afvinken dus.

Heb wisselbestand uitgevinkt maar zie geen verschil in geheugengebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan