• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werktijd - Pauze indien Werktijd > 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

bthefirst

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2009
Hallo,

Ik heb diverse threads op dit forum doorgelezen en geprobeerd op mijn Excelbestand, maar geen enkele lijkt te werken.

Ik ben bezig met het maken van een Excelbestand dat gebruikt kan worden om werkroosters te maken. Er zijn diverse variabelen, zoals de begintijd (B8), de eindtijd (C8) en de pauzetijd (D4). Zoals de titel al aangeeft, wil ik graag een formule die de totaal gewerkte uren berekent, hierbij rekening houdende met een eventuele pauzetijd, die pas boven 5 gewerkte uren er vanaf gehaald wordt.

Formule:
Code:
=C8-B8-ALS((C8-B8)>5;D4;0)
levert niets op, indien ik 'waarde-als-waar' (D4) vervang voor een vaste waarde (bv. 0,5 of 0:30) werkt het ook niet.

Indien ik de 'waarde-als-onwaar' aanpas word dit wel meegenomen/uitgerekend. Dit wekt bij mij het vermoeden dat de vergelijking > 5 niet klopt. Echter weet ik niet hoe ik die vergelijking wel kloppend kan maken. Het liefst zou ik dit werkend krijgen zonder geheime/verborgen cellen.

De celeigenschappen van de in te vullen cellen is: Aangepast, :mm.

Ik werk met Windows 7 Ultimate en Office 2010.

Ik heb een stukje van het werkrooster toegevoegd als voorbeeld (Voorbeeld.xls).

Bekijk bijlage Voorbeeld.xls

Alvast bedankt voor alle moeite en informatie!

MVG Björn

Laatst bewerkt:
Dag Bjorn

test deze formule eens in "E8"

=ALS((C8-B8)*24>5;(C8-B8)-D8;C8-B8)

mvg Jean-Paul

Zou het hier mee lukken?

Code:
=ALS(C8-B8>TIJD(5;;);C8-B8-D4;C8-D8)

Cel opmaak Tijd (13:00)

Laatst bewerkt:
Zou het hier mee lukken?

Code:
=ALS(C8-B8>TIJD(5;;);C8-B8-D4;C8-D8)

Cel opmaak Tijd (13:00)

Deze werkt als D8 in de formule word vervangen door B8, zonder Celopmaak te wijzigen.

Bedankt voor de reactie!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan