• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werktijden bepalen minus pauzes 15 of 30 minuten

• Onderwerp starter Onderwerp starter PSB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PSB

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Goedenavond,

Heb een bestandje gemaakt waarin werktijden worden berekend. Zie bijlage. Eindtijd minus Begintijd is Totaal (=ALS(AANTAL(E2;G2)=2;G2-E2-"0:30";"")
In de berekening is rekening gehouden met een dagelijkse pauze van 30 minuten, die worden van de totaaltijd per dag afgehaald.

Nu is het zo dat bepaalde mensen slechts een dagdeel (ochtend of middag) werken. Het zou niet eerlijk zijn als zij voor een halve dag werk 30 minuten pauze in moeten leveren. Zou eigenlijk 15 minuten moeten worden.

Hoe kan ik de berekening zo maken dat er voor mensen die een dagdeel werken slechts 15 minuten pauze wordt berekend ipv 20 minuten?

Bij voorbaat dank.

PSB (Guy)

Bijlagen

Het zou niet eerlijk zijn als zij voor een halve dag werk 30 minuten pauze in moeten leveren. Zou eigenlijk 15 minuten moeten worden.
Ik weet niet of jij wel eens een halve dag heb gewerkt, maar ik ga, bij een vrije middag, vóór de lunchpauze weg,en als ik een vrije ochtend heb dan kom ik pas ná de lunchpauze binnen. In beide gevallen werk ik 4 uur. Bij een normale werkdag ben ik 8,5 uur binnen, inclusief dus een half uur pauze. Volgens miji is je denkwijze dus niet goed.

Deze formule legt de grens bij 5 uur werken: bij korte werkdagen tot 5 uur rekent hij 15 minuten pauze, daarboven een half uur.
Code:
=ALS(AANTAL(E2;G2)=2;G2-E2-(1/96*ALS(G2-E2>=[COLOR="#FF0000"]5/24[/COLOR];2;1));"")

Dank jullie wel voor de reacties.
Octafish, er zit iets in je redenering. Ga daar zeker nog over nadenken. :rolleyes:
Timshel dank voor je oplossing. Ga dit voorlopig toch gebruiken. :thumb:
Groet,
PSB (Guy)

Je wilt zuivere werktijd; die krijg je niet als je mensen die vóór een lunchpauze weggaan of ná de lunchpauze beginnen toch een kwartier pauzetijd aansmeert :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan