• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

werktijden - pauze

• Onderwerp starter Onderwerp starter alke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

alke

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Beste forumhelpers,
Dankzij onder andere de hulp van het forum en heel veel stoeien met formules heb ik het overwerkformulier bijna klaar. Als laatste wilde ik de pauzetijden verwerken. Dit gaat goed, de pauzetijd wordt na 5 uur werken gerekend maar met het verdelen van de uren over de kolommen L, M en N worden de totale uren ineens als negatieve tijden gezien. Met een andere celopmaak worden de tijden vertaald naar onjuiste uren (in kolom N altijd 23:30, in kolom M de werkelijke tijd zonder pauze). Dit gebeurt alleen als er langer dan 5 uur gewerkt wordt en als de tijden verdeeld worden over de kolommen M en N. Ook dat niet altijd maar ik kan de logica er niet in ontdekken.
Heb ik wel de juiste formule voor het berekenen van de uren minus pauze gebruikt?

Het bestand heb ik meegestuurd. Om de verwijzingen te laten zien heb ik toch het hele bestand ingepakt ondanks dat het nu erg onoverzichtelijk is.
Alvast hartelijk dank voor het meekijken/denken.
groetjes
Alke

Bijlagen

De formule in kolom M is als volgt:

=ALS(H17=WAAR;0;ALS(EN(D17<=$B$4;C17<=$A$4);F17-L17;ALS(EN(D17<=$B$4;C17>=$A$4);D17-C17-E17;ALS(C17>=$A$5;0;ALS(C17>$A$4;$B$4-C17;$B$4-$A$4)))))

Slechts een kleine aanpassing waardoor de uren wel juist verdeeld worden.
Voor het overige zie ik zo gauw geen rare dingen.

Groeten,

M.

Hallo,
Heel erg bedankt, Ik had niet verwacht dat ik de pauze ook in de formule in kolom M (nu N)moest verwerken. Ook al omdat het in de andere kolommen niet nodig is.
Nadat de pauze is berekend bleek dat het berekenen van de totaaltijden niet meer werkte.
Het verdient geen schoonheidsprijs maar ook dat is met behulp van verborgen kolommen en rijen inmiddels opgelost.
Bijgaand het aangepaste bestand. De formules kunnen waarschijnlijk op een veel nettere manier maar daarvoor heb ik te weinig kennis van Excel.
Dankzij de hulp van dit forum heb ik een formulier waar ik (denk ik) goed mee kan werken. Er zitten nog wat foutjes in maar dat probeer ik binnenkort op te lossen.
Nogmaals hartelijk dank.
groetjes
Alke

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan