Wermgr.exe en Trustedinstaller.exe nemen 50% van CPU in!

Status
Niet open voor verdere reacties.

DefectGun

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2011
Hallo,

Sinds ik een maand geleden windows vista weer opnieuw heb geïnstalleerd (hij deed het eerst niet, kijk maar bij "MSI laptop loopt na opstart logo vast"), nemen TrustedInstaller.exe en wermgr.exe vaak 50% van mijn CPU in beslag. Ik krijg ze niet uitgeschakeld via configuratiescherm, taakbeheer, services.msc of andere tools. Windows update (Trustedinstaller.exe) doet het nu ook niet meer, wat dan weer geraporteerd wordt door Windows Error Reporting (wermgr.exe). Ik heb al wat programma's van windows fix it geprobeerd, maar daar blijft hij hangen bij het installeren van Windows Powershell (wusa.exe). Handmatig installer gaat daarbij ook niet. Ook de service packs heb ik nog niet kunnen installeren, ik heb dus nog steeds geen services packs. Microsoft Security Essentials is aanwezig, en die kan ik wel updaten. De updates worden overigens wel gezocht, maar het installeren mislukt direct.

Heeft iemand een idee hoe ik Windows update gemaakt krijg (of uit). Want mijn laptop met een niet al te sterke processor kan dit niet aan...:shocked:

Laatst bewerkt:
Hoi,
als je hier antwoord wilt krijgen zul je wat meer info moeten geven.
Geef zoveel mogelijk info over je pc e/o laptop (merk/type e/o model/serienr. en welke versie v.h. besturingssysteem).
Hoe oud is je pc e/o laptop enz.
Geef ook evt. aan welke antivirussoftware e/o internetsecurity aanwezig is.
Wanneer is je probleem ontstaan, na een update, download, installatie v.e. programma of zomaar ineens?
Geef aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen.
Succes verder met je vraag (dit is een standaard tekst).

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar windows update doet het dus ook al een tijdje niet. Nou ja, af en toe installeert het een update, maar 75% van alle updates mislukken. Dit probleem heeft foutcode 0x80073712 en ik heb al op http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=101139 de oplossingen geprobeerd, maar dat helpt niks. Want sfc /scannow kan niet scannen, omdat er een herstelprocedure aan de gang is. Dit wordt al gezegd en is al bezig sinds mijn laptop een aantal maanden terug is gecrasht en ik dus windows vista opnieuw moest installeren. Helpt dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan