Western Digital HDD 1 TB

Status
Niet open voor verdere reacties.

ShjdeJong

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2008
Hallo,

Ik had een vraagje.

Ik heb sinds kort een Western Digital 1 TB externe harde schijf. In het begin werkte hij prima, nu heb ik alleen een probleem.

Toen ik hem voor het eerst aansloot was hij geformatteerd op FAT32. Dit heb ik veranderd naar NTFS omdat er dan grotere bestanden op konden. Tot nu toe ook nog geen problemen, hij werkte perfect.

Toen heb ik hem alleen terug proberen te formatteren naar FAT32 omdat hij dan op de Xbox360 kan. Dit heb ik in MS-DOS gedaan (had dit via een of andere site gedaan) omdat windows zelf hem niet naar FAT32 kan fortmatteren, alleen naar NTFS. Vanaf hier begon het probleem.

Volgens mij is er namelijk "te veel" geformatteerd, want windows herkend de hele schijf niet meer. Ik hoor wel een geluidje als ik hem aan- of afsluit, maar ik zie de hele schijf niet meer staan. Kan het zijn dat er een of ander besturingsprogrammatje verwijderd is ofzo??

Het is een WD Elements- 1TB.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!

Sjoerd.

Nee, volgens mij kan je inderdaad niet NTFS naar FAT32.

Ik wil hem nu ook gewoon weer terug naar NTFS formatteren, maar zoals ik al zei herkend de computer de schijf helemaal niet.

Ik zie trouwens net dat ik de schijf wel in Partition magic zie. Hij geeft aan dat de schijf Unallocated is. Ik kan hem ook niet formatteren.

Ik hoop dat iemand hier wat mee kan.

Hallo,

Sorry maar ik heb nu nog een dringende vraag.

Toen ik bezig was met deze schijf vroeg PM8 ineens of ik op wilde starten vanaf de schijf (boot).

Ik heb toen eigenlijk zomaar ja geklikt en mijn computer startte ineens opnieuw op.

Nu staat er dat hij de boot niet kan vinden en hij start dus niet verder op, ik heb in de BIOS alles al goed gezet. Ik denk dus dat ik in veilige modus op moet starten, maar dit lukt niet. Ik heb F8, F5 en CTRL ect al geprobeerd.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen.

Groeten,

Sjoerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan