Western Digital (WD) WD 7500H1U-00 ext. HD - aansluitprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Heb deze HD ongeveer 3 jaar en gebruik hem incidenteel/benader hem incidenteel. Er staan films op.
Juist om deze reden voor mij onbegrijpelijk dat ik hier problemen mee ondervind.

Punt is dat bij inpluggen van de voeding de led aan de voorzijde kort brandt en dan weer uit gaat.
De schijf kan dus niet gezien worden, laat staan dat bestanden gevonden kunnen worden.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Ik heb al andere voedingen van WD's ingeplugd; zonder USBkabel voeding ingestoken, steeds hetzelfde resultaat.

Heel graag advies.

------------------------------------

W7 64 / http://support.wd.com/product/install.asp?groupid=110&lang=en

Laatst bewerkt:
hallo,

Als ik het goed begrijpt is het een usb schijf,je kan proberen hem te koppelen aan de computer dus het in de computer te zetten
dus niet met een usb kabel.
andere usb kabel ? cq ingang proberen......

gr jan

Hi Jan, ja het is een USB 2.0 750 Gb schijf van WD. Het betreft dus niet een ext. HD die puur op USB gevoed wordt.

Zónder USBkabel heb ik dus al het probleem van de voeding: steek ik de plug van de voeding in het apparaat, dan heb ik even een oplichten van de blauwe LED, maar direct daarna gaat ie weer uit. Verbazingwekkend...

Hele probleem staat los van een computer. Het is nl. de voeding en het moment van connectie met de HD, zoals ik al schreef.
Maar toch bedankt voor het meedenken.

Kun je de schijf niet even los in een pc inbouwen en werkt ie dan?

Heb ik al overwogen maar hij is zeer moeizaam tot niet te openen.
Zal het wel even proberen met aangepast 'geweld'. Kom er z.s.m. op terug. Heb overigens een slede naar een SATAaansluiting in de desktop.

moet je ff doen denk ik dan kan je het een en ander uitsluiten wat er aan de hand is

gr

jan

Moeilijk te openen, heb net de helft wat los. Is niet zomaar een harde schijf, maar heeft een voedingsgedeelte op zich zitten. Kan ik dus niet zo maar even in de slede zetten.

Yess! Ik heb hem weer - voedingsconstructie en behuizing er af gehaald en via de slede direct in het slot. Alles weer zichtbaar. Pfff..

ok dat is mooi zat dus in de behuizing vergeet niet de vraag op afgehandeld te zetten ;-)

gr jan

Dat vond ik de meest directe test om te bewijzen dat het niet aan de schijf zelf ligt...(gelukkig... En... nu backuppen ... want ... "Heel graag advies."..... daaruit zou je kunnen concluderen dat er geen echte backup was....)

@ Jan: zit al meer dan 10 jaar op Helpmij hoor :thumb:
@ Andre: klopt, is geen backup van. Zou een backup van 720 GB moeten zijn dus weer een andere schijf. Ik heb inmiddels al 10 schijven van min. 750 Gb aan m'n comp hangen. Alleen belangrijke zaken heb ik op diverse plaatsen gebackupped (ik hamer er ook altijd op).

Wat overigens niet wegneemt dat de met veel zorg samengestelde muziekDVDverzameling een gemis zou zijn. Qua schijf kon ik het me bijna niet voorstellen, hij staat bijna nooit aan of alleen om even iets te kopiëren. Zwakke schakel dus, die voedingsprint. :(

@ Andre: klopt, is geen backup van. Zou een backup van 720 GB moeten zijn dus weer een andere schijf. .........
Wat overigens niet wegneemt dat de met veel zorg samengestelde muziekDVDverzameling een gemis zou zijn. Qua schijf kon ik het me bijna niet voorstellen, hij staat bijna nooit aan of alleen om even iets te kopiëren. Zwakke schakel dus, die voedingsprint. :(
Tja, weinig aan toe te voegen. Het is idd een kwestie van hoe erg vind je het, en anders hoeveel werk is het....

Ik heb inmiddels al 10 schijven van min. 750 Gb aan m'n comp hangen. Alleen belangrijke zaken heb ik op diverse plaatsen gebackupped (ik hamer er ook altijd op).
Komt me bekend voor....
Met mijn zoon heb ik het nu radicaal opgelost... (met de wijsheid van ruim 2 j geleden... ;)) ...
Zie:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...data-gewist!?p=5095727&viewfull=1#post5095727

We kunnen dus zo naar 10 x 2 TB per server.. eventueel halverwege naar 4TB schijven maar daarvan moet ik de compatibiliteit eerst nog uitzoeken.

Succes verder!

Hi André, heb de link niet bezocht maar vermoed dat je verwijst naar een server setup. Heb ik zelf nog niet gezet, die stap (duidelijk). Zit nu ook langdurig en tijdelijk op een ander adres (niet de gevangenis haha!).
Heb het spul hier dus wel geparkeerd, maar goed.

Kan altijd nog he, maar ik denk toch dat ik eerder voor WD passports kies, ben ik erg enthousiast over.

2x 10 schijven los.... dat gaat ergens een keer mis.. vandaar de server oplossing...met alles vast.
Veel gratis spul gebruikt, big tower en zo....om de prijs zo laag mogelijk te houden, niks geen commerciële server of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan