'Wetsvoorstellen VS leiden tot verbod firewall'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
'Wetsvoorstellen VS leiden tot verbod firewall'
Dinsdag, 1 april 2003 - Acht Amerikaanse staten werken aan wetgeving die het gebruik van Network Address Translation (NAT) verbiedt. De meeste firewalls gebruiken NAT.

03-04-01st.gif

Die waarschuwing geeft Edward Felten op zijn site Freedom to Tinker. Technologieën voor het verhullen van de verzender of ontvanger van een vorm van communicatie, worden in de nieuwe wetgeving verboden. Communicatiedienstenaanbieders (zoals internetproviders) moeten altijd kunnen zien van wie iets afkomstig is en voor wie het bestemd is.

"Alles waarmee het begin- en eindpunt van een vorm van communicatie voor een provider geheim wordt gehouden, wordt illegaal", zo constateert Felten na lezing van de wetsvoorstellen.

Concreet betekent dit bijvoorbeeld dat het versturen van een e-mailbericht via een versleutelde verbinding, niet langer zou mogen. Felten: "De 'to'- en 'from'-velden van de e-mails worden door de encryptie geheimgehouden voor de internetprovider."

Erger nog is dat Network Address Translation (NAT) volgens de wetsvoorstellen niet langer zou zijn toegestaan, zo schrijft Felten. NAT wordt onder meer toegepast in de meeste firewalls. Ook alle versies van Windows van de laatste vijf jaar en vrijwel alle Linux-versies ondersteunen NAT.

Er zijn acht Amerikaanse staten die werken aan vrijwel gelijkluidende wetgeving, waardoor het verhullen van de afzender en een ontvanger voor een communicatiedienstenaanbieder illegaal zou worden. Het gaat om Massachusetts, Texas, South Carolina, Florida, Georgia, Alaska, Tennessee en Colorado. De wetten borduren voort op de omstreden copyrightwet DMCA.
Webwereld.nl
<hr>

Wat is NAT precies? En hoe erg is het dat een provider -mail adressen kent? Providers spammen toch niet?
 
Geplaatst door XP_PC
'Wetsvoorstellen VS leiden tot verbod firewall'
Dinsdag, 1 april 2003 - Acht Amerikaanse staten werken aan wetgeving die het gebruik van Network Address Translation (NAT) verbiedt. De meeste firewalls gebruiken NAT.

[mod] alles quoten is niet nodig[/mod]

Geintje natuurlijk. Et is immers 1 april...:rolleyes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik weet niet.

Wil je trouwens niet alles quoten ;).

Ik zal hier een slotje voor vragen.


1 april, tja. Zou kunnen...
 
Geplaatst door XP_PC
Ja, ik weet niet.

Wil je trouwens niet alles quoten ;).

Ik zal hier een slotje voor vragen.


1 april, tja. Zou kunnen...

Wat mag ik niet quoten? ;)
 
Geplaatst door XP_PC
Dat gene wat Tiborv heeft aangepast :p.

Dat is toch een korte quote?

Nee, ik had ff geen zin om de boel daarvan aan te passen. Daar heb ik et nu ff te druk voor. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan