• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

WFP Gekleurde velden optellen per kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naziha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jan 2013
Beste,
Ik heb een template gemaakt voor de werkverdeling over een hele maand. In deze template kan ik per taak en per dag aangeven hoelang hierop zal gewerkt worden en dus wordt er een cijfer in een cel geplaats en de cel wordt ook gekleurd met degene die op deze taak gaat werken; Dus kleur rood is werknemer 1, kleur groen, is werknemer 2,...
En nu wil ik onderaan dat er per dag een som wordt gemaakt per medewerker (kleur).
En heb al veel gezien ivm VBA maar ik ken dit helemaal niet :/

Bedankt alvast voor de hulp!!!
Naz

Zijn deze kleuren handmatig of met Voorwaardelijke Opmaak aangebracht ?

Code:
Function AantalGekleurdeCellen(Gebied As Range, WhatColorIndex As Integer) As Long
  Dim cel As Range
  For Each cel In Gebied.Cells
    AantalGekleurdeCellen = AantalGekleurdeCellen - (cel.Interior.ColorIndex = WhatColorIndex)
  Next cel
 End Function

Gebied is de range waar alle gekleurde cellen instaan, WhatColorIndex is het indexnr v/d kleur die opgeteld moet worden.
Als het niet duidelijk is, plaats dan even een voorbeeldbestandje en dan passen we het er even in.
PS : De functie moet je in een standaardmodule plaatsen.

Enorm bedankt!!! Het is gelukt - many thanks! :-)

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan