WhatsApp en OVI store op Nokia C3-00 geven melding 'dienst niet beschikbaar'

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjvink

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2013
Berichten
3
Ik heb een vrij ouderwetse half slimme telefoon van Nokia, zo eentje waarop wel acceptabel werkend internet kan worden gedraaid, maar waar nauwelijks apps voor bestaan: de Nokia C3-00.
Een van de apps die het wel altijd perfect gedaan heeft is WhatsApp, een uitkomst om een aantal bekenden van me snel en gratis te kunnen berichten.

Vorige week kreeg ik de melding dat ik WhatsApp moet updaten. Wanneer ik de update uitvoer krijg ik een foutmelding: "dienst niet beschikbaar". Via de Nokia OVI store lukt het ook niet, want die moet ook worden geupdatet en geeft vervolgens precies dezelfde melding: "dienst niet beschikbaar".
Uit- en weer aanzetten van de telefoon biedt geen soelaas. Eerst dacht ik aan een probleem bij Tele2, zeker toen ik vanmiddag ook ineens niet meer kon bellen en internetten. Dit probleem bleek echter een fout van Tele2 zelf, en nadat dit door hun helpdesk op afstand verholpen was, bleef ik de foutmelding van WhatsApp en de OVI-store houden.

Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Of is zoals vele apps nu ook WhatsApp niet meer beschikbaar op Nokia? Ik hoor wel eens iets over het resetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik gezien de hoeveelheid informatie die ik er op heb staan, een behoorlijk radicale stap die ik pas in uiterste nood wil overwegen.

Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie hulp, Job
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een Nokia C3-00 en kreeg een paar weken geleden de melding dat er een update was voor Whatsapp.
Deze heb ik laten installeren en dat werkt nog steeds naar behoren.
Ik kan je dus niet helpen het probleem op te lossen maar wil alleen even laten weten dat het in ieder geval wel goed kan werken.

Is het OS van de telefoon wel up-to-date?
Want daar zijn af en toe ook updates voor en ik kan me voorstellen dat dat ermee te maken heeft.

Overigens kun je met de Nokia Suite op de PC heel goed een volledige backup van alles op je telefoon maken.
 
Laatst bewerkt:
Beste Edmoor,

Hartelijk dank voor uw reactie. Inmiddels heb ik de Nokia Suite en ook de telefoon zelf geüpdatet. Een reset van de telefoon bleek niet meer nodig. Alles werkt wederom naar behoren, inclusief WhatsApp.

Groeten, Job
 
Well done! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan