Ik heb een vrij ouderwetse half slimme telefoon van Nokia, zo eentje waarop wel acceptabel werkend internet kan worden gedraaid, maar waar nauwelijks apps voor bestaan: de Nokia C3-00.
Een van de apps die het wel altijd perfect gedaan heeft is WhatsApp, een uitkomst om een aantal bekenden van me snel en gratis te kunnen berichten.
Vorige week kreeg ik de melding dat ik WhatsApp moet updaten. Wanneer ik de update uitvoer krijg ik een foutmelding: "dienst niet beschikbaar". Via de Nokia OVI store lukt het ook niet, want die moet ook worden geupdatet en geeft vervolgens precies dezelfde melding: "dienst niet beschikbaar".
Uit- en weer aanzetten van de telefoon biedt geen soelaas. Eerst dacht ik aan een probleem bij Tele2, zeker toen ik vanmiddag ook ineens niet meer kon bellen en internetten. Dit probleem bleek echter een fout van Tele2 zelf, en nadat dit door hun helpdesk op afstand verholpen was, bleef ik de foutmelding van WhatsApp en de OVI-store houden.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Of is zoals vele apps nu ook WhatsApp niet meer beschikbaar op Nokia? Ik hoor wel eens iets over het resetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik gezien de hoeveelheid informatie die ik er op heb staan, een behoorlijk radicale stap die ik pas in uiterste nood wil overwegen.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie hulp, Job
Een van de apps die het wel altijd perfect gedaan heeft is WhatsApp, een uitkomst om een aantal bekenden van me snel en gratis te kunnen berichten.
Vorige week kreeg ik de melding dat ik WhatsApp moet updaten. Wanneer ik de update uitvoer krijg ik een foutmelding: "dienst niet beschikbaar". Via de Nokia OVI store lukt het ook niet, want die moet ook worden geupdatet en geeft vervolgens precies dezelfde melding: "dienst niet beschikbaar".
Uit- en weer aanzetten van de telefoon biedt geen soelaas. Eerst dacht ik aan een probleem bij Tele2, zeker toen ik vanmiddag ook ineens niet meer kon bellen en internetten. Dit probleem bleek echter een fout van Tele2 zelf, en nadat dit door hun helpdesk op afstand verholpen was, bleef ik de foutmelding van WhatsApp en de OVI-store houden.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Of is zoals vele apps nu ook WhatsApp niet meer beschikbaar op Nokia? Ik hoor wel eens iets over het resetten van de telefoon naar fabrieksinstellingen, maar dat vind ik gezien de hoeveelheid informatie die ik er op heb staan, een behoorlijk radicale stap die ik pas in uiterste nood wil overwegen.
Met vriendelijke groeten en alvast bedankt voor jullie hulp, Job
Laatst bewerkt: