WhatsApp updaten lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Mijn WhatsApp (15-9-2014 geïnstalleerd) wil een update, maar dat lukt me maar niet. Erzonder wil de app niet meer verder. Steeds krijg ik de boodschap 'There is insufficient space on the device', terwijl er meer dan genoeg ruimte is. Bovendien heb ik ook nog allerlei programma's gedeïnstalleerd, honderden foto's weggegooid enz.
Mijn telefoon is een Samsung GT-N7000, Android versie 4.1.2, Baseband versie N7000DXLS8.
Device memory 1.97GB, available 186MB
USB storage 11.07GB, available 6.93GB

Wie helpt me verder?

Alvast bedankt,
I.

Ik zie hier: Tablet devices are not supported
Nu weet ik niet of dat er iets mee te maken heeft, maar een Samsung Galaxy Note (N7000) zou kunnen tellen als een tablet.
Wel staat er op deze link dat tablets officieel niet gesupport worden, dus mogelijk installeert het wel/toch op tablets.

Concrete tip over ruimtegebrek-melding: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
186 MB is niet veel, hoe gaat het updaten van andere apps ?
Update je overigens alleen What's app of staan er meer klaar in de Playstore ?

Hallo Terrarabo,
Het updaten van andere apps lukte tot nu toe prima en er staan in de Playstore geen andere updates te wachten. Het installeren van Ccleaner lukt helaas ook niet, weer 'insufficient space'...

Telefoon verbinden met je PC via USB en met de Windows Verkenner al je What's App foto's, video's verwijderen levert al een hoop ruimte op. Zowel ontvangen als sent leeg maken.
Daarna toch eens goed nagaan wat er allemaal nog overbodig opstaat want het is echt aan ruimte gebrek te wijden.

Dank Terrarabo,

Ik heb de hele Whatsapp-map even van telefoon naar pc gekopieerd en die blijkt maar 6 MB te bevatten, ik heb eerder al van alles weggegooid.

Nog even een vraag over mijn gegevens:
Device memory 1.97GB, available 186MB [a]
USB storage 11.07GB, available 6.93GB

Device memory [a] is toch het werkgeheugen? Betekent dat dat meteen na het opstarten mijn telefoon al iets van 1,8 GB bezet?

Ik vond http://android.stackexchange.com/qu...atsapp-it-says-insufficient-storage-available

Met daarin:
I had the same problem for past few weeks. Following solutions worked for me.
It seems a bug in Google play store update.
1. Goto google play store in Settings >> apps >> all >> Google Play Store
2. Open by clicking the app
3. Then click Uninstall Updates.
Now goto play store and install any apps without getting "Insufficient Storage Available".

Vervolgens kon ik wel (voor het eerst) de update downloaden (19MB), maar erna kreeg ik toch weer (tijdens de installatie) de mededeling ‘Insufficient storage available’.

Ik denk dat je gelijk hebt met je verhaal dat nu bijna het volle interne geheugen in gebruik is. Bij mij is nu 1,14 GB van de beschikbare 1,66 GB van mijn Galaxy S5 in gebruik ("RAM-status").

Sluit eens zoveel mogelijk applicaties af die meelopen met de tablet/smartphone, via Apps -> Instellingen -> Applicatiebeheer -> stop ("Gedwongen stoppen") zoveel mogelijk gestarte applicaties, zowel de gedownloade als die op de SD-kaart en leeg daarna ook de cache van die applicaties ("Cache legen"). Je kunt beide acties (in die volgorde) per app uitvoeren.
Afhankelijk van of die gegevens (nu) nog nodig hebt kun je ook de opgeslagen gegevens wissen ("Gegevens wissen"), maar daarmee haal je mogelijk meer weg dan je wilt.

Probeer de update daarna opnieuw. Zodra gelukt, de hele tablet herstarten, zodat de diensten die je zojuist hebt uitgezet weer gestart kunnen worden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank je Tijs, het is gelukt!
De meeste caches kon ik niet legen, maar ik kon dan wel kiezen voor clear data, en ik heb nog wat programma's gedeïnstalleerd. Gek genoeg stonden er maar twee symbooltjes linksboven op mijn scherm (van actieve programma's), maar die kreeg ik niet weg.
Hoe het ook zij, ten slotte was er 596 storage over en lukte download én update.

Hartelijk bedankt!
I.

Fijn dat het gelukt is.

Graag nog wel even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan