Whatsapp voor Iphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
Hallo Helpmijers,

Aangezien jullie mij al vaak uit de brand hebben geholpen dacht ik, laat ik het hier nog eens vragen.
Ik hoop dat jullie ook wat van telefoons afweten.

Ik heb net een Iphone 4 gekocht, maar nu kom ik erachter dat whatsapp geld kost.
Eigenlijk kan ik "niet" zonder whatsapp, maar ik kan het niet aanschaffen want ik heb geen creditcard.

Is de enige oplossing een Itunes kaart te kopen?
Dan gaat whatsapp 20euro kosten.

Hopelijk heeft iemand van jullie een oplossing.
Mvg, Zeromaster

Legaal niet nee.
Je zal een Creditcard moeten vragen aan iemand die je wil helpen.Deze kan later weer uit het account verwijderd worden.

Anders inderdaad een kaart kopen, het tegoed ben je nooit kwijt dus je betaald niet 20,- voor Whatsapp en kan je ook andere apps kopen.

Edit: Er zijn al kaarten voor 15,-

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie, maar het probleem is dat ook niemand in mijn gezin een creditcard heeft. Dus aan mijn ouders hoef ik het niet te vragen.
Ik moet het ook wel legaal doen degene waar ik hem van gekocht heb heeft hem al op IOS 6.0 gezet.

Is er geen andere oplossing?

Je kunt je apple ID koppelen aan click and buy. Hiermee haal je een bepaald bedrag van je rekening af, deze zet je op je click and buy account en dan kun je click and buy gebruiken om te betalen. Ik doe dat zelf ook. Werkt prima.

Maar volgens mij is er ook nog een manier om gelijk dingen van je rekening af te schrijven. Maar dat moet je zelf even uitzoeken met het aanmaken van een Apple ID.

Blijft mijn bankaccount dan gekoppeld aan mijn Apple ID?
Dat heb ik liever niet.

Is er geen andere oplossing?

Ik heb net op internet gelezen dat je ook een "gift" kunt geven.
Dan geef je een app over naar een Apple ID.

Klopt dit?

De optie van een "prepaid kaart" is al genoemd. En dat is de manier die we bij ons op de zaak gebruiken. Die prepaid kaart kun je gewoon kopen, onder anderen in Apple stores (je kunt die gewoon afrekenen zoals alles, dus daarbij is een creditkaart helemaal niet nodig). Daarna voer je het nummer onder de kraslaag in in je account, en je hebt dan een tegoed die je kunt gebruiken voor (o.a.) de aankoop van WhatsApp.
Een gift card is hetzelfde als die prepaid kaart.

De app "kado krijgen" (waar jij het in je vorige posting over had) kan ook. Hier uitgelegd (zelf nooit gebruikt, nog).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Het kopen van een pepaid kaart is wel het makkelijkste.
Maar dan zou ik 15 euro uit moeten geven aan whatsapp, aangezien ik toch niet meer apps koop.
Dat vindt ik een beetje veel.

Misschien dat iemand met whatsapp op zijn Iphone hem als gift kan sturen?
Zou wel heel erg fijn zijn.

Zeromaster

Dat zul je dan even moeten vragen aan iemand in jouw kennissenkring. Ik ga ervan uit (ik ga het zowiezo niet doen) dat we hier vanuit Helpmij geen gifts gaan doen jouw kant op, want dan moet er allerlei informatie over jouw Apple ID hier geplaatst worden etc. Dus informeer bij je vrienden/kennissen die ook een iPhone of iPad hebben of zij het voor je willen regelen.

Tijs.

Volgens mij hoef je alleen je email adres te geven, en dan kan die gene hem als gift doen.
Maar ik snap het als jullie dit niet willen doen.

Ik vindt het ook zo raar om bij een vriend aan te komen van "hé schenk mij die app ff", als je begrijpt wat ik bedoel.
Misschien zou het via prive berichten kunnen dat iemand dit voor me kan doen.
Zou ik heeel erg op prijs stellen eerlijk gezegt.

Goeie hoop, zeromaster

zeromaster, hier gaan we niet aan mee werken !!

Beetje rare situatie als je niet aan een vriend kan vragen om je even te helpen en dan maar aan geheel onbekende op een forum vragen.

Het kopen van een pepaid kaart is wel het makkelijkste.
Maar dan zou ik 15 euro uit moeten geven aan whatsapp, aangezien ik toch niet meer apps koop.
Dat vindt ik een beetje veel.
Serieus? Je koopt een telefoon van 700 euro, maar 15 euro is 'veel'?
Je kunt met de rest van het geld natuurlijk ook muziek kopen (voor zover ik weet althans).

Zoals eerder gezegd gaan we hier niet aan mee werken aan gifts, alles is wel duidelijk hoe het werkt. Bij deze gaat er dan ook een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan