where datetime

Status
Niet open voor verdere reacties.

666joe666

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
hoi,

Ik zou graag enkel de gegevens binnen halen waar de datum binnen een bepaalde datum is.
Wanneer ik dit zo doe krijg ik een fout als het jaar verandert:

dit geeft het correcte resultaat:
Code:
"(Type like '%13%') AND (Datum >= '3/01/2013 0:00:00') AND (Datum < '7/05/2013 0:00:00')"

Wanneer we dan in het vorige jaar gaan krijg ik een fout
dus met deze filter
Code:
"(Type like '%13%') AND (Datum >= '4/12/2012 0:00:00') AND (Datum < '7/05/2013 0:00:00')"

Hierbij krijg ik ook datums voor 4/12/2012.
Ik werk steeds met een datetime.

Iemand een idee van het probleem?

Alvast bedankt!

Welke server gebruik je? "slashed" datums zijn meestal Amerikaans. Dat betekend dat waarschijnlijk wordt gezocht op 12 april en niet 4 december. Maar om je echt te kunnen helpen moeten we wel weten welke SQL server je gebruikt. mysql, postgre, access, mssql, oracle, ibm, etc.

datum

Na enkele testen lijkt het mij dat mijn server op amerikaanse notitiestaat en mijn pc op europeese.
iemand hier ervaring mee?

Ik maak gebruik van MSSQL.

Ik denk dat ik zelf al een oplossing voor het probleem gevonden heb.
zo zal ik mijn instellingen gewoon even omgooien naar de amerikaanse en dan werkt het:)
Code:
   System.Globalization.CultureInfo oldCI = System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture;

System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new System.Globalization.CultureInfo("en-US");   //taalinstelling wijzigen (anders error)
            zoeken();
            System.Threading.Thread.CurrentThread.CurrentCulture = new System.Globalization.CultureInfo("nl-Be");   //taalinstelling wijzigen (anders error)

Vaak is het beter om een functie zoals dateadd te gebruiken als dat mogelijk is. Deze functies zijn "veiliger" en werken in alle zone's en zonder aanpassingen aan de client kant.

Sowieso geeft werken met de server "now()" vaak een betere performance dan converteren van data informatie, maar helaas kun je daar niet altijd gebruik van maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan