Whoppa van Telenet, zeg maar Floppa ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnyBoy

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2000
Sinds kort ben ik automatisch overgegaan naar Whoppa bij Telenet (in Vlaanderen). Men belooft een verdubbeling van snelheid, ong. 120Mbps.
Blijkbaar is dit enkel bij bekabeld gebruik en niet draadloos, ook al zeggen ze dit niet in hun reclame.

Wat wel raar is, ik heb een laptop van 1 jaar oud en hiermee krijg ik, draadloos, een snelheid van 49Mbps. Mijn dochter haar laptop is echter 4 1/2 jaar oud en haar laptop heeft een snelheid van 92Mbps (vlak naast de router wel te verstaan). Het zijn beide Toshiba laptops, de mijne kostte 690€, die van mijn dochter 900€. Waaraan kan het liggen dat de snelheden zo veel verschillen? In mijn laptop zit een netwerkkaart van Realtek RTL8188CE Wireless LAN 802.11n PCI-E NIC, die van de andere laptop zou ik moeten bekijken ...
Weet iemand hier een antwoord op? Ik zou graag mijn snelheid ook opvoeren natuurlijk.

Alvast bedankt,
Johny

licht aan de netwerkkaart en aan de router maar waarom zou je zo een snelheid nodig hebben op 1 laptop ?
niets op het internet is zo snel dus ik kan me niet voorstellen dat je dat nodig hebt.

en waarom klagen van telenet ze leveren je die snelheid alleen heb jij een beperking op je laptop daar kunnen zij toch niet aan doen ?

dat het aan de netwerkkaart ligt had ik ook al door! Maar waar zit het echte verschil in deze netwerkkaarten dan wel? Je zou denken dat een recente laptop toch beter of rapper werkt dan één van 4 jaar oud?
I.v.m. Telenet zeg ik enkel dat ze niet eerlijk vermelden in hun reclame dat de beloofde snelheid met Whoppa, 120Mbps, enkel zo is als je de laptop of pc met een netwerkkabel aansluit op de router.

blijkbaar is het niet zo de nieuwe laptop is wat goedkoper en op zulke dingen besparen ze dan zoal.

en je kan normaal deze snelheid hallen met wifi ook als je laptop het ondersteunt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan