WHS 2011 installatie uitdaging

• Onderwerp starter Onderwerp starter Klaus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaus

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Heb onlangs een systeempje in elkaar geknutseld om daar WHS 2011 op te gaan draaien. Ssyteem bestaat uit nieuwe onderdelen en een nieuwe HD.
Nu gaat het installeren prima totdat WHS op een gegeven moment tijdens de set up een foutmelding geeft. Hij kan geen stuurprogramma's voor een netwerkapparaat vinden en vraagt deze te installeren. Normaal gesproken als ik W7 of vroeger XP installeerde, dan kwam dit na de installatie van het OS. Schijfje van het MoBo erin en installeren maar.
Nu krijg ik wel een scherm met de mogelijkheid om naar apparaatbeheer te gaan en dan de stuurprogramma's te installeren en het schijfje van het MoBo is wel benaderbaar, maar het installeren op deze manier lukt niet. Opnieuw opstarten werkt niet, want de installatie van WHS blijft in een loop zitten en wil de installatie afmaken en heeft dus een netwerkverbinding nodig.

Iemand enig idee hoe dit stuurprogramma te installeren? Ook al in veilige modus geprobeerd. Lukt ook niet.

Thx alvast.

Tsja, wat dacht je ervan om te vermelden welke MoBo je hebt? (merk + type)
Bovendien zal de CD van het MoBo de drivers niet uitgepakt bevatten, maar met een installatieprogramma erbij, vermoed ik. Dat zal ook de reden zijn dat er geen drivers gevonden worden om te installeren.

Als ik het goed begrijp moet je de Windows 7 64-bits drivers van de netwerkkaart uitgepakt gereed hebben staan (op memory-stick bijv.).
Doe volledigheidshalve ook de Windows 7 32-bits drivers erbij (ik ben niet zeker of WHS 2011 altijd 64-bits is).

Tijs.

Tijs, dank voor je reactie. Het moederbord is van ASUS, de P8H61-M Pro.

Zal je tip eens proberen, maar toch vreemd dat de installatie niet gewoon doorloopt

Inderdaad drivers uitpakken op een USB-stickje. Dit werkte....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan