Wi-Fi bereik uitbreiden met meerdere Routers

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjKevin1

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2012
Hallo,

Ik heb mijn Wi-Fi bereik uitgebreid met 2 extra routers (Sitecom WLR-4100 en de Sitecom WL351) Als modem/router heb ik de Ubee EVW-3200
Alleen als ik nu door het huis loop met mijn smartphone dan valt de verbinding weg en daarna verbind ie met een andere router.
Mijn vraag was dus of ik dit zo kan instellen dat hij niet hoeft over te schakelen van router. Dus dat het lijkt dat ik maar 1 router heb.

Alvast bedankt

Kevin

Laatst bewerkt:
Ik heb er (nog) niet heel veel kijk op, maar had je dan niet beter 2 accesspoints kunnen nemen? Volgens mij werkt dat een stuk soepeler, omdat dat slechts uitbreiding van je Draadloos netwerk is, en een router in mijn opzicht meer een 'aparte ruimte' waar die mee moet verbinden.

Misschien dat iemand anders dit kan bevestigen en/of afzeiken, omdat ik er misschien ook wel totaal naast zit ;)

Een router kan je ook prima instellen als accespoint ;) Als je wil dat je WiFi doorloopt door heel je huis, zal je dezelfde SSID en wachtwoord moeten configureren op de andere routers. Ook zal je je routers dus als acces points/switches in moeten stellen, anders krijg je conflicten omdat er dan meerdere DHCP servers actief zijn.

Beide routers staan ingesteld als Acces point, SSID en wachtwoord zijn hetzelfde.

Meer kan je dan niet doen, je telefoon zal moeten overschakelen op de andere router en dus verlies je heel even signaal.

Nou, heb ik ook nog wat geleerd :D. Trouwens Kevin, heb je hetzelfde probleem met andere devices, of alleen met díé telefoon. ^^

Ik zal vanavond eens met de laptop door het huis gaan lopen, ik laat je nog wat weten :thumb:

Tinussss, ik heb met de laptop overal bereik van de Sitecom WLR-4100. Laptop schakelt dus niet om naar een andere router. Mobiel zal wel over schakelen omdat daar een veel zwakkere Wi-Fi kaart in zit dan in mijn laptop.

Tinussss had eigenlijk wel gelijk met 2 accesspoints.
Met het uitschakelen van de DHCP schakel je NIET de routering uit.
Dat is iets totaal anders.
Bij gebruik van een router heb je dan een apparaat waar je driekwart niet van wil gebruiken.
Beetje onzinnig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan