Wi-Fi Repeater IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieloosterloo

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Hallo,

Ik heb zojuist een Wi-Fi Repeater gekocht maar ik krijg 'm niet aangesloten. Als de ik de easy install volg maakt hij wel verbinding en kan ik wel op internet maar na een tijdje valt hij er weer uit en weigert hij contact te maken. Na het lezen van dit forum ben ik erachter gekomen dat ik waarschijnlijk het IP van de Wi-Fi Repeater moet veranderen alleen dit krijg ik niet voor elkaar.

Als ik de settings van mijn normale router bekijk.

DHCP Settings
DHCP Server: Enable
Start IP Address: 192.168.5.100
End IP Address: 192.168.5.199
Address Lease Time: 120 minutes (1~2880 minutes, the default value is 120)
Default Gateway: 192.168.5.1 (optional)
Default Domain:
Primary DNS: 0.0.0.0 (optional)
Secondary DNS: 0.0.0.0 (optional)

Channel: Auto
Mode: 11bgn mixed

LAN
MAC Address: 6C-FD-B9-26-09-A2
IP Address: 192.168.5.1
Subnet Mask: 255.255.255.0

WAN
MAC Address: 6C-FD-B9-26-09-A3
IP Address: 82.74.34.11 Dynamic IP
Subnet Mask: 255.255.254.0
Default Gateway: 82.74.34.1
DNS Server: 212.54.35.25 , 212.54.40.25

Als ik CMD (ipconfig) uitvoer zie ik dit.

IPv4-adres: 192.168.5.106
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.5.1

Als ik mijn Wi-Fi Repeater reset en d.m.v. de setup (van de Wi-Fi Repeater) het IP-adres wil veranderen gooit hij mij na het aanpassen meteen uit de setup. Wat doe ik verkeerd?

DHCP heb op die Wi-Fi Repeater op disabled gezet en de channel staat op 11.

Alvast bedankt!

wat is het merk en type van repeater en merk en type van je router?
Een draadloze repeater moet sowieso zelfde SSID, encryptie en channel van je router gebruiken.
De repeater geef je best een vast adres tss (in jouw geval) 192.168.5.2 - 192.168.5.99 of tss 192.168.5.200 - 192.168.5.253 (afhankelijk of er nog andere toestellen met een vast ip-adres op je netwerk zitten)
Ipv een easy install kan je beter de repeater met een kabel op een laptop/pc aansluiten en manueel configureren.

Mijn router is een Icidu 300N (NI-707521) en mijn Repeater is een Gembird WiFi Repeater 300Mbps (WNP-RP-001)

Bedankt voor je antwoord!

de manual vd gembird sucks. Als je op 1 of andere manier in de repeater geraakt post dan eens een screenshot vd menu opties onder lan-interface en management. Ik denk dat om in de repeater te geraken je best deze even reset en een ethernet kabel aansluit om deze te configureren ipv te werken via een draadloze connectie.

thanks. Ik veronderstel dat je deze screenshots hebt gemaakt wanneer je met een kabel op de repeater was verbonden? Ik zou het volgende stappenplan proberen:
1/ Staat de icidu ingesteld op een vast wifi channel of op auto? Zet deze best op een vast kanaal. Gebruik een tool als inSSIDer om te zien op welke kanalen andere netwerken in je buurt uitzenden en stel dan een kanaal in dat er minstens 5 vanaf ligt. Stel bv dat je buur sterk uitzendt op kanaal 1, zet de Icidu dan op kanaal 6 of 7.
2/Schakel de Icidu uit.
3/ Als je laptop met de kabel op de geresette repeater is aangesloten zal hij volgens mij een adres krijgen vanuit de repeater (vermoedelijk zal dit 192.168.10.100 zijn)? Mocht dit niet het geval zijn configureer dan de netwerk adapter van je pc/laptop met het adres 192.168.10.50 bijvoorbeeld.
4/ Als je in de repeater bent, configureer dan eerst de repeater mode en vervolgens alle wireless parameters zodat deze gelijk zijn aan de Icidu (SSID, encryptie en channel).
5/ Verander in de lan-interface pagina vd repeater het ip-adres naar 192.168.5.2 met 255.255.255.0 als subnetmasker en default gateway 192.168.5.1. DHCP schakel je uit op de repeater.
Vergeet niet alle instellingen tijdens de verschillende stappen op te slaan. Na stap 5 zal je normaal de verbinding met de repeater verliezen (afhankelijk van wat je in stap 3 hebt moeten doen)
6/ Als het bovenstaande lukt, schakel dan de repeater uit (haal hem vd stroom) en verwijder de ethernet kabel.
7/ Schakel de Icidu terug in, wacht een 30-tal seconden en schakel dan de repeater ook in.
8/ Check of je draadloos verbinding kan leggen met de repeater/Internet.

Dankjewel!

Ik heb de tool gebruikt en heb nu de router op 11 gezet. 2 en 4 waren in gebruik door de buren. Als ik de repeater met een kabel aansluit op de pc en ik bij netwerkcentrum en dan adapters klik dan zie ik mijn draadloze netwerkverbinding en de lan-verbinding wifi repeater. Ik krijg geen adres van de repeater. Hoe kan ik de netwerkverbinding configureren?

Daarna ga ik naar basic settings en verander de AP mode in Repeater mode.
SSID Wireless AP verander ik in de SSID waar ik normaal mee internet.
SSID of Extended Interface verander ik in een willekeurige naam.
Network type staat op Infrastructure.
Channel number staat op 11. Klopt en kan ik sowieso niet veranderen.
Dit sla ik op en ga vervolgens naar Security

Hier kan ik kiezen uit Client AP (mijn router) en Root AP (mijn repeater)
Bij Client AP vul ik het wachtwoord van de router in en bij Root AP een willekeurig wachtwoord voor mijn Repeater.
Dit sla ik op en ga vervolgens naar Lan interface.

Ip adres verander ik van 192.168.10.1 in 192.168.5.2 met als subnetmasker 255.255.255.0 en als default gateway 192.168.5.1. DHCP zet ik op disabled.
Zodra ik dit opsla zou de verbinding moeten wegvallen en zou ik de repeater van het stroom moeten halen.
De ICIDU zet ik weer aan en zodra die weer volledig opgestart is kan ik de repeater aanzetten.

Zo zou het moeten werken of doe ik dan nog wat verkeerd? Is het correct dat ik de AP mode verander in Repeater mode?

Bedankt!

ik kan je antwoorden moeilijk volgen doordat ik nergens een volledige manual heb gevonden. Je zegt dat je geen adres krijgt vd repeater maar je geraakt wel in de setup? Dus heb je wel een adres gekregen.
post eens die security pagina. Root AP verwijst naar je Icidu en niet naar je repeater.
Als je de repeater op AP mode zou zetten, betekent dit ook dat je een kabel tss de gembird en icidu moet hebben.

Mijn excuses. Begreep het niet helemaal. Zodra ik de repeater aangesloten heb (en de Icidu uit) is het adres inderdaad 192.168.10.1 waarmee ik de repeater kan instellen.

basic2.jpgsecurity.jpg

Bedankt.

in die eerste screenshot dien je het vinkje bij enable universal repeater mode te verwijderen. Klik op apply changes. Controleer of dit een invloed heeft op de keuzemogelijkheden die in je 2de screenshot zichtbaar waren.
Zit er echt geen manual bij dat toestel dat alle menus beschrijft?

Dan raad ik aan contact te nemen met de "winkel" waar je dit gekocht hebt of rechtstreeks met de fabrikant. Als ze nog geen volledige handleiding bij dat toestel kunnen/willen leveren.
Of anders omruilen voor een repeater die wel werkt.

Ik snap er helemaal niks meer van. Precies gedaan wat je zei. Vervolgens vinkje bij enable universal repeater mode weggehaald. Router opgestart en de repeater ingeplugd. Geen resultaat. Bij instelling vervolgens Repeater verandert in AP. Gekeken bij mijn netwerk en ben nu van signaal matig naar uitstekend gegaan! Ook heb ik nu geen apart netwerk (naast mijn normale verbinding) en heeft hij mijn normale verbinding een gigantische boost gegeven. Heel erg bedankt voor je hulp! Het is opgelost! :-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan