Wi-fi signalen vallen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerijnJacobs

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2011
Beste members,

sinds een maand heb ik problemen met mijn wi-fi, waarbij het signaal slecht is, wegvalt of prima is zonder internettoegang.
Inmiddels meermaals contact opgenomen met de provider. Een nieuwe router/modem geinstalleerd, monteur langs geweest etc.
Dezelfde problemen zijn er echter nog steeds, nu viel me op mijn laptop op dat deze soms 5 wifi-signalen oppikt (printer, televisie, mijn wifi-signaal en de twee wifi-signalen van de buren), maar op andere momenten zijn er maar twee wifi-signalen beschikbaar. Het lijkt er dus op dat er willekeurig wifi-signalen slecht zijn of wegvallen. Simpelweg de vraag of dit een vaker voorkomend probleem is en ten tweede of ik hier misschien iets aan zou kunnen doen?

Bvd Merijn

Simpel houden.

Feit : de laptop pakt het signaal (soms) op.
Feit : de netwerkkaart is dus niet defect.

Te doen : zet de laptop naast de router / modem en kijk wat er gebeurt.

Opties :
1. de laptop ontvangt prima signaal. Oorzaak probleem : signaal te zwak. Oplossing : versterker plaatsen
2. de laptop ontvangt slecht signaal. Oorzaak probleem : laptop netwerkkaart is niet echt 'fijn'. 100% zekerheid daaromtrent krijg je pas als je een ander device naast de modem / router zet en dezelfde test doet.

Extreem weinig informatie voor ons om op te varen.
a. Vermeld type pc/laptop en vooral ook welke wifi adapter staat vermeld in Apparaatbeheer, onder Netwerkadapters.
b. Kijk met inSSIDer op welke kanaalnummers je vanaf die pc wifi netwerken ziet. Zitten daar geen wifi netwerken bij op kanaal 12 en 13, dan moet je kijken in tabblad Geavanceerd in de Eigenschappen van de wifi adapter in Apparaatbeheer of je daar iets kunt aangeven over de (land-/regio-)locatie waar je zit. Zorg ervoor dat je Europa (of een land in Europa) aangeeft, want kanaal 12 en 13 zijn in Japan en USA niet beschikbaar.
c. Aansluitend op b.: Kijk in je router na welk kanaalnummer daar staat ingesteld. Is dat "Auto", zet het eens vast op een kanaalnumer dat 11 of lager is (bijv. kanaalnummer 6).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan