wi-fi usb adapter N300 werk niet in windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmm1963

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Ik heb op de site van Sitecom rond geneusd maar ook daar staat geen oplossing.
En via Google word ik ook niet wijzer zijn er drivers voor deze wi-fi usb adapter N300
voor Windows 8 pro 64 bit graag verneem ik u reactie bij voor baat bedank

Als je van dit apparaat wel een Windows 7 64-bit driver kunt vinden, dan díe toepassen.

Overigens hebben we (in het algemeen) meer aan de volledige type-aanduiding van Sitecom (te vinden als "Model No." op de sticker van het apparaat USB-apparaat of eventueel op de doos) dan aan de (relatief) algemene aanduiding usb adapter N300.
Zou (bijv.) WLA-2100 of WLA-2102 of WLA-4100 of WLA-5100 kunnen zijn.

Tijs.

bedank voor reactie inderdaad is het een Sitecom WLA-2102 High Gain adapter 300N USB:thumb:

Er wordt 1 driver beschikbaar gesteld op de website, en die is ook voor Windows 7 64-bit.
Die dus proberen. link

Tijs.

Hoi Thijs deze download heb ik geprobeerd maar die werk niet.
Heb geprobeerd om de drivers van Windows 7 64 bit apart te downloaden maar die is er niet .
Nog bedank voor u reactie

Als je het .zip bestand uitpakt, dan staan de W7 64-bits drivers (te installeren via Apparaatbeheer) in de submap Utility\RTWLANU_Driver\Win7X64

Verder kun je ook bij Realtek drivers proberen: link, maar ik kan ben niet zeker dat die (helemaal) passen bij jouw apparaat. [Bovenste driver op die pagina, het gaat dus om een Realtek RTL8192CU].

Tijs.

Laatst bewerkt:
beste Thijs ik ga support vragen bij Sitcom ik heb al een e-mail naar MyCom verstuurt.
Om dat het een nieuw product betref jammer dat het niet werkt misschien hebben ze bij Sitcom een oplossing nog bedank voor u inzet mvg Martin:thumb:

Geen een van de 2 drivers werkte?
a. Dus niet de eerste, uitgepakt en de driver geïnstalleerd via Apparaatbeheer -> rechtsklikken op apparaat -> Stuurprogramma installeren?
b. En ook de tweede niet, van Realtek?

Tijs.

Beste Tijs geen van beide werkte gaf de zelfde fout nog bedank voor u hulp mvg Martin

Dan inderdaad support vragen bij Sitecom zelf.

PS: Ik (en waarschijnlijk de helpdesk ook) ga er hier wel vanuit dat je die adapter nog nergens met de drivers van Sitecom werkend hebt gehad, dus ook niet onder andere Windows-versies, op andere computers/laptops etc. Anders kunnen ze je zo het bos in sturen met de melding dat het aan Windows (of je pc/laptop) ligt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs sorry maar ik had de verkeerde download het werk nu perfect.
Nog bedank voor de goede link en een fijne avond mvg Martin

graag een link

Gegroet, heb net dezelfde usb stick aangekocht met net hetzelfde probleem. Kan je mij a.u.b. een link bezorgen waar je de werkende versie kan terugvinden voor Win 8?

Alvast vriendelijk dank en de beste wensenhttp://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/smile.gif

De versie voor Windows 7 zal (bijna altijd) ook werken in Windows 8.

Zie posting #4 en #6.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan