Wi-Fi valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevkev0320

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Hallo,

Mijn naam is Kevin, net nieuw hier op het forum ( weet dus ook niet of dit nou hier moest)

Ik heb een probleem met mijn Laptop,

Mijn Wi-Fi valt regelmatig uit, of zegt dat deze is verbonden maar geen verbinding heeft.
Als ik mijn drivers vervang door een oude, werkt deze weer een paar dagen goed, en daarna krijg ik hetzelfde probleem (moet ik weer van driver wisselen)
ik heb al contact gehad met HP. deze hadden mij een msi bestand gegeven, dit heeft het probleem opgelost ( eigenlijk dezelfde oplossing van wat ik deed, omdat dat ook een driver-instalatiebestand was.

Ik weet nu niet wat ik moet doen (ben ook al naar het ASP van mijn school geweest.

mijn laptop is een HP15-AC121ND
mijn wifikaart is een Realtek RTL8188EE 802.11 bgn Wi-Fi adapter. Stuurprogrammaversie 2023. 15. 701.2015
Intel(r) 5005U @2.00GHz(weet niet of dit relevant is)
ST500L5012-1DG142 (weet ook niet of dit relevant is.)

Zou iemand misschien meer weten hierover?

Met vriendelijke groet,

Kevin Keuter

Je zegt dat het met het bestand van HP opgelost is, is het probleem terug gekomen dan nu ?

Probeer het volgende:
Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Dubbelklik (onder Netwerkadapters) de wifi adapter.
In tabblad Geavanceerd, kijk of je ergens in de geavanceerde instellingen iets tegenkomt dat "WI-Fi Config" heet (o.i.d.) en wissel die om van Performance naar Wi-Fi.

Tijs.

Kijk ook eens naar de energieinstellingen en minimaal energieverbruik bij diezelfde geavanceerde instellingen, ook die van de Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter.

Kijk ook eens naar de energieinstellingen en minimaal energieverbruik bij diezelfde geavanceerde instellingen, ook die van de Microsoft Virtual WiFi Miniport-adapter. -- er staat; De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen(dit is niet aangevinkt) (ik heb trouwens geen microsoft virtual WiFi Miniport adapter, of deze staat er niet tussen.

Probeer het volgende:
Start Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
Dubbelklik (onder Netwerkadapters) de wifi adapter.
In tabblad Geavanceerd, kijk of je ergens in de geavanceerde instellingen iets tegenkomt dat "WI-Fi Config" heet (o.i.d.) en wissel die om van Performance naar Wi-Fi.
--ik heb overal gekeken, dit staat er nergens bij.
Ik heb Windows 10 1511 buildnummer; 10586.420

Je zegt dat het met het bestand van HP opgelost is, is het probleem terug gekomen dan nu ? -- Het probleem komt na een tijdje weer terug ja

Laatst bewerkt:
Even over mijn tip: Is er helemaal geen instelling te vinden bij Geavanceerd die gaat over de modus waarin de wifi adapter moet werken? Dus m.b.t. snelheid tegenover compatibiliteit/stabiliteit?

Tijs.

Maak eens een screenshot van die geavanceerde instellingen en zet die hier neer via Tinypics b.v.

35bi3on.jpg

2w3s1ac.png

v8nfd2.png

Laatst bewerkt:
Helaas zie ik niets wat zou kunnen helpen.
Wel vreemd dat Realtek zelf geen drivers heeft en HP wel.
http://www.realtek.com.tw/downloads/searchView.aspx?keyword=8188EE

Zie alleen dat die Avast driver en die van Intel niet werken, of dat er mee te maken heeft kan ik niet zeggen.

oke, toch bedankt. Die avast is voor mijn Avast Secureline, en die van intel is met mn processor, dat zou er dus denk ik ook niet mee te maken hebben.

nogmaals dank dat je wel de tijd hebt genomen om ernaar te kijken

Dit heeft niets met de wifi adapter van de laptop te maken , het is een combinatie van en een veel voorkomend probleem.
Kun je eens wat meer info geven over je router ? op hoeveel mhz staat je wifi ? heb je al eens gekeken of niet je hele straat op het zelfde kanaal zit ?
Je zou eens een wifi scanner kunnen gebruiken, bv insider en kijken of er een vrij kanaal is.

Dit heeft niets met de wifi adapter van de laptop te maken , het is een combinatie van en een veel voorkomend probleem.
Kun je eens wat meer info geven over je router ? op hoeveel mhz staat je wifi ? heb je al eens gekeken of niet je hele straat op het zelfde kanaal zit ?
Je zou eens een wifi scanner kunnen gebruiken, bv insider en kijken of er een vrij kanaal is.

ik heb 2 netwerken die ik kan gebruiken.beide geven hetzelfde probleem. beide zijn ook opgenomen in de screenshot, aangezien ik koksopleiding doe weet ik hier verder niet super veel van af
om eerlijk te zijn, denk ik ook niet dat dit het is, op school en thuis (moeder, ben student ;p) heb ik hetzelfde probleem, weet er ook niet veel vanaf. daarom maar een screenshot erbij;
2a68n5z.png

x2s8qa.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan