Wi-fi werkt niet op mijn laptop Lenovo T61

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorsvde

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Probleem internet.jpg
Goedemiddag,

Sinds vandaag werkt mijn wifi niet meer op mijn laptop. Ik zie ook geen knopje zitten waar ik hem mee aan en uit kan zetten op het toetsenbord. Als ik verbinding wil maken met het internet krijg ik de melding die in de bijlage staat. De laptop heb ik nu met de kabel aan het internet aangesloten en met mijn telefoon kan ik wel gewoon wi-fi gebruiken. Met een andere laptop ook.

Gr, Sjors

WiFi adapter drivers updaten?
Als je met linkermuis op het wifi symbool klikt, dat naast de batterij status, wat krijg je dan te zien?

Probleem oplossen en netwerkcentrum openen. Dat heb ik toen een keer gedaan en daar is de vorige melding uitgekomen. Er komen dus geen andere netwerken tevoorschijn die hier in de buurt genoeg zitten.

Er kunnen dan 2 oorzaken zijn.
Of de wifi kaart is kapot gegaan,
Of, en dat is waarschijnlijker, er is wat fout gegaan met je drivers.

Ga naar apparaatbeheer dan naar netwerkadapters en kijk of er niet een geel driehoekje, of wat anders bij staat.
Klik het betreffende aan met rechter muis knop en kies voor stuurprogramma's bijwerken. Liefst via internet.
Lukt dat niet dan eerst op zelfde manier installatie ongedaan maken.

Heb nu gedaan wat je gezegd hebt en het volgende is eruit gekomen. Zie bijlage.

Heb ook de wirelessverbinding een keer aan en uitgezet.

Bijlagen

• sturingsprogramma bijwerken.jpg
    sturingsprogramma bijwerken.jpg
    95 KB · Weergaven: 662
  • Melding Avast.jpg
    Melding Avast.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 334
Ik zocht even op avast firewall ndis filter miniport en vond dit: https://forum.avast.com/index.php?topic=115192.0

Misschien is het het proberen waard om Avast er even van af te gooien en te kijken wat wireless dan doet. (Wel even rebooten)
Geen verschil? Dan avast er direct of later weer op zetten.

Als dat allemaal niet helpt is de volgende stap: ga naar forum en handige software

Zoek naar DriverEasy. Installeer dat programma en je weet waarvan je drivers moet zoeken.

Andere gelijksoortige programma's DriverGuide ToolKit en DriverPackSolution.

Er zullen gegarandeerd meerdere gelijksoortige programma's zijn. Je hebt er nu 3. Welke het zonder registratie doet (dus free is) en welke het het beste doet is aan jou om uit te proberen en ons te melden.

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem opgelost. Er bleek een schuifje aan de voorkant van de laptop te zitten, wat door een stomme idioot was omgezet die mijn laptop even leent.
Zelf natuurlijk ook even goed moeten zoeken ;-)
Bedankt voor de reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan