Wi-fi wordt gevonden maar verbinding maken lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Betreft oude laptop met XP professional. Thuis probleemloos verbinding via wi-fi. Wil de laptop nu op het werk gebruiken.
Draadloos netwerk wordt gevonden (met zeer goed signaal), "verbinden" gekozen, dan venster "Wizard WI-FI Protected Setup". Via deze wizard het gewenste netwerk geselecteerd, Dan venster met "Eigendomswachtwoord voor apparaat" Ik ga er van uit dat hier het Wi-fi wachtwoord (cijfers+letters) moet worden ingevuld, maar er kunnen alleen cijfers worden ingevuld. Wanneer daar een willekeurige reeks cijfers wordt ingevuld komt er een foutmelding: "validatie van controlesom is mislukt voor de ingevoerde pincode".
Eerder met andere laptops ging het aanmelden op het bedrijfsnetwerk altijd probleemloos.

Edit: In de laptop zitten twee netwerkadapters. Degene die hier boven wordt bedoeld (Intel Pro wireless ...etc.) gebruikte ik altijd en de andere (Broadcom Integrated controller) stond uitgeschakeld. Via configuratiescherm/systeem/ apparaatbeheer/hardware de ene adapter uitgeschakeld en de andere ingeschakeld. Hiermee kon ik probleemloos verbinding maken. Wanneer iemand nog een opmerking heeft waarom de ene het wel doet en de andere niet (op het bedrijfsnetwerk) dan hoor ik dat graag.

Edit: te vroeg gejuigd. Kon het wachtwioord wel ingeven en alles leek te lukken, maar toch geen verbinding met internet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan