Wi-Fi

• Onderwerp starter Onderwerp starter Area
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Area

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2012
Hallo,

Ik heb een vraag. Wil graag mijn iPhone en Windows-pc via Wi-Fi synchroniseren, maar ik weet niet hoe ik Wi-Fi op mijn pc moet activeren/aanzetten.

Kan iemand mij stap voor stap wegwijs maken hierin? Ik zou het heel erg waarderen.

Alvast bedankt!

Sorry dat ik onduidelijk was. Het ging niet om synchronisatie met iTunes, maar specifiek met een applicatie.
Dus mijn vraag gaat uitdrukkelijk hoe ik Wi-Fi juist kan instellen op mijn Windows-pc.

Heb ik bijvoorbeeld een USB-stick nodig?

Laatst bewerkt:
Is een usb-wifikaart en een usb-stick hetzelfde?

Ik heb al wifi verbinding thuis. Gebruik mijn iPhone met wifi. Het gaat hier dus enkel om mijn pc (Windows).

Mijn wifi router is van Ziggo, heeft geen antenne ofzo. Ook niet bij mijn pc. De router is zeg maar een modem en router in één.

Laatst bewerkt door een moderator:
dus als ik het goed begrijp wil je wifi op je computer, kijk eens of er al een wifi antenne in zit en anders zal je een usb wifi ontvanger of een pci wifi kaart nodig hebben

Klopt, het gaat alleen om wifi op mijn pc.

USB wifi ontvanger? Is dat hetzelfde als USB stick? Ben nu een beetje in de war.

een usb wifi ontvanger is een speciale usb stick waar je niks op kunt opslaan maar waarmee je wifi kunt ontvangen

Hoe kan ik weten ofdat mijn laptop een ingebouwde ontvanger heeft of niet?

ga naar start, configuratiescherm, netwerk en internet, netwerk centrum, volledig overzicht weergeven, bovenin staat nu een balkje met rechts een pijltje erop, klik op dat balkje en vermeld hier dan even wat daar staan, dan kan ik zien of je wifi hebt

Ik heb Windows XP, dus tot Netwerk en Internetverbindingen kon ik het volgen. Daarna naar?

Draadloos netwerk instellen?
Netwerkverbindingen?
Wizard Netwerk instellen?

oh sorry wat ik stuurde is hoe het in windows 7 werkt, klik eens op netwerkverbindingen, ik denk dat het daar is en dan even een screenshot maken en hier posten

ik zie dat je wifi hebt, dat is draadloze netwerkverbinding, klik daar eens op dan kun je waarschijnlijk alle draadloze netwerken zien die je kunt ontvangen, als je op het netwerk wat je wilt klikt gaat hij verbinden (mogelijk vraagt hij nog een wachtwoord)

zit er misschien ergens op de computer een knop om de wifi ontvanger aan te zetten? als die er is druk daar dan op en klik in het rechter menu op netwerklijst vernieuwen, is hij er niet dan dan ben je te ver van de router af

Volgens mij is het nu wel gelukt. Ik moest inderdaad de Wi-Fi knop op mijn pc indrukken. Hartelijk bedankt eenpersoon.

Ik probeer nu even mijn iPhone met de pc te synchroniseren maar het programma op mijn iPhone vraagt naar de ip adres van mijn pc. Hoe kom ik hier achter?

Mijn eigen ip adres weet ik maar als het goed is, moet het iets van 192. nog wat zijn.
Je hebt er twee toch? Intern en extern.

Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders erg lang met dezelfde tekst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan