Wia scan driver

Status
Niet open voor verdere reacties.

hollander95

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2012
dag allemaal,ik ben opzoek naar een lijst van de printer die WIA scan driver ondersteunt.Of hoe weet ik bijvorbeeld dat de printer WIA ondersteunt.
Alvast bedankt

hallo bedankt voor je reactie.wij gebruiken een programma en op het programma werkt alleen maar WIA driver.
heeft te maken misschien met windows bits?

het is lastig,maar wil eigenlijk weten ,hoe kan ik het zien dat een printer compatibel is met WIA

Dan moet "WIA protocol" bij de specificaties staan. Kies dus eerst een voor jullie geschikte printer/scanner en voer dan een zoekactie uit. Misschien is het raadzaam om het bij een winkel te kopen die de werking met alleen deze Windows drivers wil garanderen en die bijvoorbeeld een niet tevreden geld terug garantie biedt.

Wat ik erover vind betreft uitsluitend scanners, camera's, videocamera's / camcorders etc. maar geen printers.
WIA staat voor Windows Image Acquisition waarbij Aquisition zoveel betekent als "verkrijgen"...via WIA "verkrijg" of onttrek je dus een beeld van een eerder genoemd apparaat, hetgeen ik niet in verband kan brengen met een printer.
Aangezien WIA een Windows-platform is zou het stuurprogramma van betreffende printer / scanner alle benodigde librairies etc. aan boord moeten hebben om het apparaat te laten werken.

a. WIA is voor scanners. Natuurlijk kan een printer ook een scanner zijn (denk aan all-in-one apparaten), maar dat hoeft dus niet.
b. De HCL zou je misschien kunnen helpen, als je de juiste zoekparameters instelt.
Apparatuur die op de HCL staat van de Windows versie waar het voor jou relevant is kan zonder problemen gebruikt worden. Uiteraard moet jij dan kiezen voor "Printers and scanners", wat helaas een nogal brede groep is (printers, scanners, printers+scanners (AIO) door elkaar etc.)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan