WIA-service+er is geen toepassing voor deze gebeurtenis

Status
Niet open voor verdere reacties.

klaas-van-winge

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2004
Als ik een document wil scannen met een Canoscan Lide 20 krijg ik de mededeling:er is geen toepassing geregistreerd voor deze gebeurtenis in een venster van WIA-service.

Hoe kan ik dit oplossen?

De WIA-service wordt automatisch gestart.

Klaas van Wingerden

Kan het niet zijn er geen WIA drivers voor die Canoscan Lide geïnstalleerd zijn?
Verder weet ik het niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

waar kan ik vinden of er WIA-drivers voor die Canoscan Lide geïnstalleerd zijn?

Klaas

Als je de scanner aangesloten hebt én die aanstaat, dan zou je via Start -> Apparaten en printers
de scanner in beeld moeten hebben. Staat hij daar niet bij, dan heb je er geen (WIA-) drivers voor geïnstalleerd.

PS: Zover ik kan zien is er qua WIA drivers alleen voor XP wat beschikbaar bij Canon, dus ik hoop maar voor je dat Windows 7 met drivers ervoor kwam.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vorige posting even gecorrigeerd: Het heet (in Windows 7) Apparaten en printers waar je moet zijn. Zou gewoon onder Start -> Apparaten en printers bereikbaar moeten zijn.
Zie verder voor een (Engelse) plek waar wat over printers en scan(etc.) apparaten staat even hier

Tijs.

Beste Tijs,

de scnanner staat gewoon onder apparaten en printers.
Onder Hardware staat dat het apparaat correct werkt!

Dus wie het nu nog weet mag het zeggen

Klaas

Je zou kunnen kijken of je hier wat aan hebt.

Verder even (voortbordurend op wat ik elders tegenkwam): Scan je vanuit het apparaat (dus met een knopje of zo) of vanuit een programma (zoals mspaint.exe etc.)?
Zover ik begreep zou die melding alleen optreden als je vanuit het scanapparaat het scannen start. Het probleem dus te omzeilen zou zijn door het scannen vanuit een programma op je computer te starten/doen.

Tijs.

Er mist een vermelding in het register. Je kan twee dingen doen; de drivers opnieuw installeren wat mogelijk het probleem verhelpt. Of de service Windows Image Acquisition uitschakelen door middel van het services applet. Overbodige functionaliteit van de driver neemt waarschijnlijk wel af als je het laatste doet.

Laatst bewerkt:
hoe kan ik de WIA-service uitschakelen (dat is toch de bedoeling,ne3em ik aan???) ?

Klaas

Hou de windows toets ingedrukt en druk op R. Voer het volgende in
sc config StiSvc start= disabled

Klik op OK

hoe kan ik de WIA-service uitschakelen (dat is toch de bedoeling,ne3em ik aan???) ?

Klaas

Ik heb geen enkele normale beredenering gevonden waarom de WIA service uiteschakeld zou moeten worden. Ik vermoed dat je daarmee last gaat krijgen als je wilt gaan scannen.

"Windows Image Acquisition (WIA)" in services.msc zal wel zijn wat de vorige poster bedoelt.

Tijs.

Een vermoeden is ook geen beredenering. Als het negatieve gevolgen zou hebben dan had ik dat er wel bij vermeld.
WIA is enkel bedoeld om communicatie efficient mogelijk te maken tussen rand apperatuur en foto bewerkings software. De service speelt geen noodzakelijke rol wat betreft de functie van de scanner zelf.

Laatst bewerkt:
Tijs, ik ben bangdat je gelijk krijgt,ik kan nergens Wia-drivers voor Window 7 vinden.
Ik heb geprobeerd te scannen vanaf de scanner,maar ook via het programma Scannen en Faxen.

Het lukt op geen enkele manier,dus als jij nog een mogelijkheid zie,graag.

Klaas

Dit nog getest? Ik neem aan van wel, maar je ging er nergens specifiek op in/door:
Zover ik begreep zou die melding alleen optreden als je vanuit het scanapparaat het scannen start. Het probleem dus te omzeilen zou zijn door het scannen vanuit een programma op je computer te starten/doen.

Tijs.

Dan heb ik zo snel geen ideeën meer.
Misschien een telefoontje of mail wagen richting Canon is het enige wat ik nog aan opties zie. Vermeld daarbij serienummer v.d. scanner, type scanner, software die je hebt geïnstalleerd m.b.t. de scanner, besturingssysteem e.d.
Evt. doe je ook een link erbij naar deze discussiedraad. ;)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan