WIA Support driver ! Photoshop probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD50

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
51
Ik heb sinds kort een all in one printer (Brother MFC-J6510DW). Heb de nieuwste drivers geinstalleerd. In het begin kon ik gewoon via Photoshop (CS5) scannen met mijn Brother. Opeens is dat niet meer mogelijk en zegt mijn computer dat er geen WIA support is geinstalleerd. Normaal ging ik naar Import in Photoshop en kon het scan programma starten en de gescande beelden verder bewerken in PS. Ik kan nog wel scannen via de software van Brother, echter via PS bevalt me beter. Is hier een oplossing voor. Mijn besturings systeem is Windows 7 Home Premium 64bit.
 
Is er dan niemand die mij hier bij kan helpen, computers moeten je toch een leuk en aangenaam leven geven volgens al die reclames ?? TOCH!!!!
 
Bedankt voor de tip. Heb op de site gekeken, WIA staat in mijn computer op automatisch als ik op aanmelden druk krijg ik een foutmelding en wel fout 1068, heb ook de handinstelling geprobeerd echter met negatief resultaat !
 
Heb uitgevoerd wat daar beschreven staat, echter zonder resultaat, kan nog steeds niet vanuit Photoshop scannen. In Services geeft WIA ook niet aan dat het gestart is !
Kan het ook niet een instelling in Photoshop zijn. Ik kan scannen met mijn apparaat via bijgevoegde software, alleen niet vanuit Photoshop wat een paar dagen geleden wel nog ging !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen Photoshop ervaring, dus kan je niet met instellingen daarvan adviseren. Het feit dat je wel gewoon kunt scannen, betekend dat WIA wel gebruikt wordt. Deze start als je gaat scannen.
 
Kan deze vraag ook doorgesluisd worden dan naar Photoshop en of daar mogelijkheden zijn hier iets aan de instelling t.a.v. WIA support in te stellen ?

PS: Heb deze vraag nu ook gesteld in de Software sectie m.b.t. Photoshop.
 
Laatst bewerkt:
Heb de nu volgende vraag in de Software sectie gezet, werd echter verzocht op deze plaats er mee verder te gaan:

Photoshop en WIA Support !
Hallo,

Heb dit al aangekaart in de Hardware sektie. Nogmaals de gegevens: heb een Multi functionele printer/scanner/copier van Brother de MFC-J6510DW. Tot voor kort kon ik vanuit Photoshop (CS-5) via import scannen (WIA) enkele dagen geleden was dat niet meer mogelijk. Ik kan wel scannen met het apparaat met de bijgevoegde Brother software, dus WIA zou dus moeten werken. Echter het is me nu niet meer mogelijk vanuit PS te scannen, wat handiger is als de bijgevoegde software. Weet iemand of hier instelligen zijn die verandert kunnen worden in PS zodat het scannen weer kan ??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens in PS gekeken en een WIASupport plug-in gevonden en in de folder Plug-ins gezet van PS 64bit, met eigenschappen gedefinieerd dat de plug-in geopend moet worden met Adobe Photoshop CS5 64bit, echter als ik PS opnieuw opstart is het nog steeds niet mogelijk via PS te scannen, staat niet in menu optie Import. Weet iemand raad??
 
Ik kan je helaas niet verder helpen, maar heb wel de titel iets aangepast voor je.:)
 
Heb het probleem regoreus opgelost door Windows 7 opnieuw te installeren, WIA staat nu weer in PS Import menu, waarschijnlijk is iets mis gegaan met TuneUp Utilities wat ik geinstalleerd had, dit programma komt er dan ook niet meer op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan