Widows 7 wordt nog steeds vertoond bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Ik had een HD met win 7 erop. deze crashte met een onherstelbare blue screen. Heb ssd schijf met Win 8.1 pro nu als c schijf. De disk met Win 7 erop is leeg een geformatteerd. Toch is er nog steeds een opstart keuze tussen Win 7 en Win 8. Hoe kan dit terwijl er geen sprake meer is van win 7? In Msconfig kun je het in opstarten zogenaamd verwijderen zodat je het bij het opstarten niet meer ziet, maar het blijft toch bestaan. Hoe krijg ik dit definitief van mijn computer ????

Heb je toevallig bij de pijl dat vinkje staan? Zet deze dan eens uit.

mkhg.jpg

Bedankt. Stond inderdaad aangevinkt. Ik had al zoiets gedaan in: Uitvoeren> msconfig> opstarten: Daar stond Win 7 ook nog in. Die kan je dan zogenaamd verwijderen, waardoor de opstart alleen Win 8 doet, maar even zo goed kan je dit ook weer terugdraaien. Wat ik wel eens zou willen weten hoe je die Win 7 definitief kan elimineren. Want de schijf waarop het was geïnstalleerd is inmiddels geformatteerd :). Vermoedelijk gewoon een bug waardoor oude rommel niet wordt opgeruimd of zou het toch een functie hebben ??

Tis gewoon een regel in de config, de bootmgr omdat W8 is geïnstalleerd terwijl de W7 schijf er ook inzat.

Die regel wissen in msconfig zou voldoende moeten zijn.

Zou met bcedit aan de slag kunnen gaan maar dan moet je weten wat je dot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan