wie heeft ervaring met een all in one pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Wie kan mij helpen bij de aankoop van een all in one pc voor een vriend.
Hij is 70 jaar en gebruikt hem vooral voor het werken met foto's, naast het gewone internetten enz. Wil vooral dat het rustiger wordt op zijn bureau in de kamer.
Ik ben zelf een asus-fan. hij begon over Dell, maar ik zag dat acer, msi. HP en andere merken ze ook in het assortiment hebben.

Ik heb er zelf nooit mee gewerkt, maar eea roept al spontaan enkele vragen bij me op:

Er zijn er met en zonder touchscreen, er zijn er waarbij een trackpad wordt geleverd in combinatie met een toetsenbord.Stel hij stapt over op w8, is het vermoeiend om steeds met je arm omhoog op een touchscreen te werken? Is zo'n groot scherm handig als je er dan dus ook zo dicht bij moet zitten??
Wat is er te zeggen van de kwaliteit van de diverse merken?
En vooral: wat zijn de aandachtspunten tijdens het gebruik.
Hoe stil zijn deze all in ones?
Afijn, ALLE info is welkom!

ik denk dat je met 200 euro helemaal klaar bent...zat te koop..
websites en fotoos..
of koop een android tablet voor hem,kan je neer leggen..

ollo

een android tablet lijkt me nou geen oplossing hiervoor foto's bewerken gaat met die dingen niet
en ja het ophouden van je arm tijdens intensieve werk van foto's kan vermoeiend zijn zeker voor een oudere
een mac is wel een optie alleen als meneer overweg kan met MAC OSX anders word het ook een ramp met uitleggen van een nieuwe operating system

een touchscreen schermpje hoef je niet te gebruiken je kan het in samenwerking met een toestenbord/muis gebruiken

Laatst bewerkt:
dus graag een reactie op de vragen in de openingspost.tablet en imac zijn niet de bedoeling.
hij is 70... dus graag een reactie op de vragen in de openingspost. het zal al een hoop gewenning kosten om over te stappen op w8, ook dat weet ik niet of handig is

@subplayer: dit is een gewone kast.
even ter verduidelijking: het is niet de bedoeling zelf een systeem samen te stellen. hij wil gewoon een bestaand systeem aanschaffen.
Ik zal de vraag iets afbakenen:

all in one pc + windows 8:
Wat is handiger: een touchscreen OF een touchpad OF gewoon werken met de muis en toetsenbord?
Heeft deze keuze ook consequenties voor de grootte van het scherm?
Iemand hier ervaring mee en wat zijn de aandachtspunten?
Voorkeur voor een merk?

Ik ben zelf ASUS fan, maar die van MSI en HP lijken ook aardig. Zelf noemde hij Dell. Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit en garantie bij deze merken?

Even terzijde, dat is geen kast, dat is een pc, het budgetsysteem van Tweakers.

ja dat zag ik, een losse kast enz. en die kan prima wat hij wil doen. maar hij wil graag een all in one pc.

Ga dan naar de media-markt.

Je kan ook gewoon een PC samenstellen met beeldscherm en toetsenbord/muis.
Betere kwaliteit voor minder geld.

Ik zal eerst de vraage herhalen ;)

- Een All-in-One Merk systeem (geen zelfbouw)
- Wel of geen touchscherm
- Ervaring met de verschillende merken

De interface van W8 is zeer geschikt voor een touchscreen en werkt daar in mijn optiek ook het makkelijkst mee.
Maar dan heb je het over de interface van 8 en de apps die je via de store kan downloaden (al dan niet betaald)
Alle andere pakketten (word/excel/fotobewerking) zijn niet super geschikt om met te touchen. In zoverre: puur en alleen touch is niet handig. dan wil je er toch vaak een Toetsenbord bij omdat dat lekkerder typt.
Bij foto bewerking heb je nog wat extra eisen ook aan je muis aanwijzer besturing omdat je graag precies op plekken wil zijn en dan is een touchscreen ook niet het meest geschikte, een touchpad valt daardoor ook af (zie het als hetzelfde touchpad als op een laptop. velen willen er als het een beetje kan een muis naast.)

Zoals je ziet is het niet zozeer de grootte van het scherm als waarvoor je de inputmethode voor gebruikt.
Nu weet ik niet wat de meerkosten zijn ven een touch ten opzichte van een niet touchscherm bij een all in one maar daar zou ik het vanaf laten hangen of je een touchscherm wil een muis en een toetsenbord gaat hij toch wel nodig hebben. (de touch is vooral leuk als je zo'n all in one als kiosk apparaat gebruikt in een winkel/bibliotheelk ec etc etc) als het kosten technisch geen probleem is zou ik de touch variant nemen (omdat het leuk is :))

Zakelijk gezien doe ik veel met Dell en dan hebben ze goede diensten en service. Over het algemeen vind ik dat ze een redelijke prijs kwaliteit verhouding hebben voor het segment "Niet (helemaal) zelf samenstellen".

Van Acer word al jaren gezegt dat ze slechte spullen zouden leveren en de gemiddelde it-er krijgt toch ook wel kriebel op zijn rug als iemand het over Acer heeft. Maar eerlijk is eerlijk, we kunnen dat ook al ljaar na jaar vinden.... ze bestaan nog steeds dus ergens is toch iets waardoor ze systemen blijven verkopen dus heel slecht kunnen ze niet zijn. Mijn eigen ervaringen zijn wisselend te noemen

Qua Garantie/service zullen de bekende merken elkaar niet zo heel veel ontlopen

Laatst bewerkt:
Mijn idee... een gewone pc zou prima zijn bij zijn huidige scherm enzo. Maar goed, het oog wil ook wat!
Hij vraagt mij advies maar ik heb er nooit mee gewerkt. Jij bevestigt eigenlijk wat ik al dacht.
Ik heb hem in ieder geval aangeraden bij een mm of saturn binnen te lopen en de mogelijkheden te bekijken en ervaren.
Kwa prijs en zo lijkt de MSI mij een prima ding, maar ik ken het merk verder niet. Dell is nog steeds geheel online kopen? Acer zal ik ook niet adviseren maar is wel populair ja.

Wat is er waar van dit: ik heb ergens gelezen dat de grote schermen niet goed reageren op touch.
En in de praktijk: qua afstand staat de pc op een 60 cm diep werkblad. Zit je dus redelijk dichtbij. Ik zou denken 20 is prima. Mee eens?

Dell is nog steeds geheel online kopen?
Yup, volgens mij komen ze binnenkort met een nieuw model uit (XPS One) ik weet niet of de prijs al op de site staat
Wat is er waar van dit: ik heb ergens gelezen dat de grote schermen niet goed reageren op touch.
En in de praktijk: qua afstand staat de pc op een 60 cm diep werkblad. Zit je dus redelijk dichtbij. Ik zou denken 20 is prima. Mee eens?

Het grootste waar ik actief mee gespeeld heb was de XT3 van Dell (13" scherm) en daar had ik geen problemen mee. (terwijl dat niet het beste panel was wat er bestond ;))

qua grootte moet je niet zo zeer kijken hoe groot je bureau is maar de dingen die je er mee wil gaan doen. zelf heb ik op mijn werk 2x een 19" 4:3 panel en een 23" 16:9 paneel ertussenin op een bureau van 60 cm diep :) en nog zit ik soms te kijken of een 4e monitor een plekje moet gaan geven.
Nu weet ik niet met welk pakket hij met foto's gaat werken maar hoe meer werkbalken hoe groter het scherm... :)

Inmiddels een paar weken verder...
Ik heb alle opmerkingen doorgegeven.
Hij is op onderzoek uit geweest en heeft een aankoop gedaan.
Het is uiteindelijk toch een MAC geworden, geen touchscreen.
Is er nu een ruime week op aan het werk en heeft zijn draai er al op gevonden. Ik moet zeggen, ziet er inderdaad gelikt uit. Het enige wat (nog) niet is gelukt, is het overzetten van het adresboek. De ret is vlekkeloos gegaan.

Dank voor jullie tips en meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan