• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Wie heeft excelbestand bekeken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Remco1962

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2023
Goede middag. Ik heb een gedeeltelijk beveiligd excelbestand gemaakt (Excel 2016 - xlsx) en op een gedeelde schijf gezet. Nu ben ik benieuwd wie en wanneer collega's gebruik maken van de spreadsheet. Een extra tabblad enkel met de namen van gebruikers en datum/tijd wanneer zij de spreadsheet hebben ingekeken zou fijn zijn maar.. geen idee hoe. Iemand die mij kan helpen?

In de Workbook_Open kan je dat doen door Environ("Username") en Now() in dat extra werkblad te schrijven.

Dank voor uw snelle reactie, maar ik heb toch een (nog) eenvoudiger uitleg nodig. Sorry, mijn gebrek, ik doe mijn best maar ben maar een simpele excel gebruiker.. Misschien kunt u een voorbeeldje delen?

Zo bijvoorbeeld. Kijk in het blad Registratie:

Bijlagen

Geweldig. Dat is precies wat ik nodig heb... maar welke stappen moet ik precies doen om dit in een ander bestand toe te voegen?

Kijk in de VBA code bij Workbook_Open.

Dit soort spionnegedrag wordt zelden op prijs gesteld ( en is ook strijdig met privacyregels)

Gebruikers mogen de tabbled/lijst ook gewoon zien. Het is voor mij enkel om inzicht te krijgen of er veel gebruik van de spreadsheet wordt gemaakt waar ik veel tijd in heb gestoken. Dus geen big brother.

Wat is het probleem om dit gewoon aan de gebruikers te vragen?
Bovendien is het niet waterdicht.

Bijlagen

Als de gebruikers het maar weten en kunnen uitschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan