wie heeft nog een inlogbestandje liggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard2000

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Beste leden,

Wil m`n access dbase afschermen met een inlogscherm voor meerdere personen.
Eventueel zo dat iedere toegang door een beheerder kan worden bekeken in een file.

Het lieft.....zonder vba beveiliging zodat ik het ten allertijden zelf steeds kan aanpassen.

Zijn al diverse op dit forum geweest.....maar steeds beveiligd zodat ik het niet in mijn bestand kan in bouwen..

Wiw o wie..??/

John

Beveiliging maken zonder VBA is eigenlijk niet te doen. Dan moet je met werkgroepen etc. gaan werken, en die optie is na 2003 uit het pakket gesloopt dacht ik. Zelf heb ik ook alleen maar oplossingen met VBA. Die overigens prima werken...

wie heeft er nog....

Ja....wel met vba....mat dat IK ze zelf voorzie van een wachtwoord....bedoelde ik eigenlijk...

john

John,

Zoals Octafish al meldde, dit kan enkel met VBA ook ik zie geen andere opties.

Daarbij maak je dan meestal gebruik van een tabel met gebruikers+inlognaam+wachtwoord, die alleen door de beheerder kan worden bewerkt. Waarmee je dus je controle over de wachtwoorden hebt. Maar de controle zelf zul je toch met VBA moeten bouwen.

Ja...en dat bedoel ik dus ook....

Maar meestal heeft de maker van zo`n bestandje in het project een password gezet zodat je er niets in kunt veranderen....en zelfs het programma vanuit Msaccess niet kunt exporteren zonder de melding te krijgen.....dit is beveiligd met een password....en je het dus niet vrij kunt gebruiken.

Nou en juist DAT password wil ik zelf kunnen instellen.

Dus ...heeft iemand toevallig nog zo`n bestandje liggen?
John

Op dit forum staan wel een paar voorbeelden over beveiliging die niet beveiligd zijn... Anders heb ik er wel een voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan