• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie helpt mij aan een excel formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan zelf

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
ik wil graag een formule hebben die het volgende doet :

uit 4 getallen uit verschillende cellen de grootste selecteren en daar een tekstwaarde voor invullen die ook per waarde is toegekend
dus b.v.

henk 4

willem 8

kees 10

piet 12

dan wil ik dat hij berekend welke de grootste is en dan zou hij "piet" moeten invullen

en een 2e formule die ik graag zou willen hebben moet hetzelfde werken maar dan met de op 1 na grootste (kees)

wie o wie kan mij hierbij helpen

jan zelf,

Heb je al in de help van Excel gekeken naar Rangorde?

Code:
=RANG(E7;$E$7:$E$11;0)
Je moet de range zelf even goed maken.

Laatst bewerkt:
Jan,

Zoals ik het lees gaat om grootste met twee varianten en vert.zoeken.

Bijlagen

Via mail ontvangen, maar niet via mail beantwoord omdat vragen via dit forum worden afgehandeld:
Dit is een bericht van jan zelf van Helpmij.nl Forum ( http://www.helpmij.nl/forum/index.php ). de Helpmij.nl Forum eigenaren kunnen geen verantwoordelijkheid nemen voor de inhoud van deze e-mail.

Om een e-mail naar jan zelf te sturen, kunt u gebruik maken van het online formulier:
http://www.helpmij.nl/forum/sendmessage.php?do=mailmember&userid=146506

Of via e-mail:
mailto:>knip<

Dit is het bericht:

nog bedankt voor de formule

maar zoals u hem stuurde werkt hij alleen als de waardes bij de namen al bekend zijn
ik heb de namen al in aparte cellen staan en daar komen aantallen achter te staan in ook weer eigen cellen
dus wat ik dan nodig heb is de formule dat hij eerst bepaalt wat de hoogste waarde is en daarna de naam die 4 cellen daarvoor staat en die als uitkomst neerzet

ik zag op uw site ook nog een mooi overzicht voor een zeskamp met bijbehorende formules maar dat is best wel en hoop abracadabra voor mij
maar volgens mij is dat ongeveer hetzelfde principe

ik hoop dat u zo begrijpt wat ik bedoel

mvg
jan
Een voorbeeld zal dit verduidelijken.

In P3:_P6 heb ik proforma enkele punten ingevuld, de formule in cel D65 geeft nu de naam van de ploeg met het hoogste puntenaantal in P3:_P6. Om de tweede plaats te berekenen moet je uiteraard "large(....; 1)" vervangen door "large(....;2)" enzoverder. Of er ex-aequo's kunnen voorkomen en hoe die opgelost moeten worden, is niet aangegeven.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan