• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie helpt mij met een formule!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

topgun9

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Hallo,
Ik ben bezig met excel maar moet een formule hebben die ik niet zelf kan verzinnen.
Dit is de bedoeling:
Ik heb 1 rij met euro's die gekoppeld zijn aan de volgende rij met aantallen(staat er hier een getal 2 is dat in rij 1 dus het dubbele). Ik heb rij 3 met 2 namen (Jan en Peter. ) die vaker in willekeurige volgorde voorkomen.
Nou wil ik weten hoeveel Jan heeft en hoeveel peter.
Dan moet hij dus eerst weten hoevaak jan/peter voor komt in rij 3. Dan het aantal dat bij jan/peter hoort en dat moet hij dan maal het bedrag dat staat in rij 1 doen. Maar hoe ik daar kom. Geen idee. Kan iemand van jullie mij helpen. Zal heel mooi zijn.
Groeten,
Wouter

Laatst bewerkt:
Een voorbeeldje van wart je hebt is welgekomen.

Cobbe

Hierbij een voorbeeldje.
Ik moet dus weten wat het totaal is dat Jan heeft en het totaal van Peter.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Cobbe,

Eens kijken hoe snel er nu gereageerd wordt.

Topgun,

Super snelle reactie.
Kan je de vraag ook op opgelost zetten ? :thumb::thumb:

Dan moet u mij wel even vertellen waar ik dat moet doen. Ik kan het niet zo heel snel vinden:o
Al gelukt:)

Laatst bewerkt:
Topgun

Rechtsonder de laatste reactie staat een vakje met o.a. de keuze "Vraag is opgelost".
Deze keuze kiezen en de status van de vraag is gewijzigd.

Ik heb hier op doorgaand nog een klein vraagje. Eerst pakten we als rij 1 euro's rij 2 aantal rij 3 wie.
Maar kan ik ook het totaal krijgen als rij 1 steeds bestaat uit 3 verschillende woorden?Zie het voorbeeldje

Bijlagen

Code:
=SUMPRODUCT((G9:G25="jan")*(D9:D25="voetbal")*(F9:F25))
Gebruik deze formule om het aantal voetballen van jan te tellen.
De rest kun je denk ik wel verzinnen.

Bedankt voor het snelle antwoord! Ja de rest kan ik zelf maken!:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan