Montecarlo
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 17 nov 2016
Beste mensen van het forum,
Ik heb de volgende situatie in excel VBA;
-Ik heb een database met omschrijving (kolom 1) en categorieveld (kolom 5), waar de juiste categorie voor elke record toegevoegd moet worden
-Ik heb een lijst met zoekwoorden, met voor elk zoekwoord een corresponderende categorie (kolom 10 zoekwoorden, kolom 11 categorie, kolom 12 subcategorie
-Ik wil dat VBA begint met het 1e zoekwoord. Zoek in elk record met LEGE categorieveld naar het zoekwoord in omschrijving,
-als er een match is kopieer vanuit de lijst de corresponderende categoriewaarde en subcategoriewaarde in database
-doe dit tot het laatste record van de database
-herhaal het proces vervolgens voor de 2e zoekwoord t/m laatste zoekwoord
Ik kan succesvol zoeken en toevoegen van de juiste categorieën in de juiste records met de 1e zoekwoord, maar het lukt mij niet om het proces te herhalen voor alle andere zoekwoorden. Wie heeft de juiste oplossing(en)?
Hieronder mijn VBA code:
Ik heb de volgende situatie in excel VBA;
-Ik heb een database met omschrijving (kolom 1) en categorieveld (kolom 5), waar de juiste categorie voor elke record toegevoegd moet worden
-Ik heb een lijst met zoekwoorden, met voor elk zoekwoord een corresponderende categorie (kolom 10 zoekwoorden, kolom 11 categorie, kolom 12 subcategorie
-Ik wil dat VBA begint met het 1e zoekwoord. Zoek in elk record met LEGE categorieveld naar het zoekwoord in omschrijving,
-als er een match is kopieer vanuit de lijst de corresponderende categoriewaarde en subcategoriewaarde in database
-doe dit tot het laatste record van de database
-herhaal het proces vervolgens voor de 2e zoekwoord t/m laatste zoekwoord
Ik kan succesvol zoeken en toevoegen van de juiste categorieën in de juiste records met de 1e zoekwoord, maar het lukt mij niet om het proces te herhalen voor alle andere zoekwoorden. Wie heeft de juiste oplossing(en)?
Hieronder mijn VBA code:
Code:
Sub search()
Dim o As Integer
Dim t As Integer
Dim description, keyword, pos
o = 2
t = 2
Do While Cells(t, 10) <> Empty
Do While Cells(o, 1) <> Empty
description = Cells(o, 1).Value ' String to search in. it's the 1st column in the database
Category = Cells(o, 5).Value '5th column of the database is the field category
keyword = Cells(t, 10).Value 'the list with keywords and corresponding categories are in columns 10,11 and 12
pos = InStr(1, description, keyword, 1)
If Category = Empty Then
If pos > 0 Then
Cells(t, 11).Copy Cells(o, 5) 'column 11 contains categories which will be added to the matching records in the database
Cells(t, 12).Copy Cells(o, 6) 'column 12 contains subcategories which will be added to the matching records in the database
End If
End If
o = o + 1
Loop
t = t + 1
Loop
End Sub