Wie helpt mij met Windows Verkenner?

• Onderwerp starter Onderwerp starter blink
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

blink

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2002
Beste Helpmij raadgever,

Ik heb twee vragen aan jullie die voor mij moeilijk op te lossen zijn, maar voor jullie een weetje kunnen zijn?

Vraag 1:
Indien je windows verkenner opstart dan wordt de inhoudt van de directory weergegeven in "Tegels". Ik wil dit permanent veranderen in "Lijst". Hoe kan ik Verkenner zo instellen dat iedere keer wanneer ik Verkenner opstart de inhoud van de directory wordt weergegeven in "Lijst"?

Vraag 2:
Wanneer ik Verkenner opstart dien ik iedere keer de "Statusbalk" te activeren. Hoe kan ik verkenner zo aanpassen zodat de "Statusbalk" permanent opstart wanneer ik Verkenner activeer?

Beste raaggever, de oplossing (inien hij er is) moet wel in Verkenner liggen. Dus geen verwijzing naar andere c.q betere gelijksoortige programma's!

Alsvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Dhr Van den Blink

Open verkenner, verander de weergave naar Lijst, schakel de statusbalk in, ga dan naar de opties van Verkenner, naar tab Weergave en klik op Alle mappen zo weergeven.

Antwoord 1 en 2:
Stel in als lijst. Zet bij beeld ook vinkje bij statusbalk. Daarna met rechter muisknop op lege plaats van de werkbalk en kies voor "De werkbalken vergrendelen". Ga daarna naar Extra\mapopties\weergave. Klik op "alle mappen toepassen".

Controlleer in het register de aanwezigheid van de volgende sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
"Show_StatusBar"="yes"
"Show_URLinStatusBar"="yes"

Typ regedit in start\uitvoeren om in het register te komen.

Meer info.

Groetjes,
Bennie

Beste Cavemen,

Bedankt voor je hulp. Het werkt

groetjes

Dhr van den Blink

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan