Wie helpt mij mn favoriete spel weer te kunnen spelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjaco

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2013
Berichten
8
Beste leden,

Ik wil graag Football Manager 2008 spelen, omdat ik deze versie nog steeds super leuk vind.
Nu ben ik enige tijd geleden overgegaan van een wat oudere pc naar een nieuwere laptop, en sinds dien kan ik het spel niet meer spelen.

Het spel installeert zonder enig probleem. Ook het opstarten van het spel gaat prima.
Het gaat mis bij het starten van een nieuw spel. Wanneer ik maximaal 4 landen selecteer gaat het prima, bij 5 of meer krijg ik na ongeveer 10% een foutmelding met:

(Array acces out of bounds) (Fatale fout) (APPCRASH) (fm.exe)

Nu heb ik mij laten vertellen dat Array acces out of bounds aangeeft dat er teveel details geladen worden (alsof je 1,5 liter wat in een literfles wilt doen). Of dit helemaal klopt weet ik niet, maar ik vind het vreemd dat dit met mijn nieuwere laptop gebeurt en niet met mijn oude pc waar ik met 10 landen speelde.

Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om geheugen voor 1 spel vrij te maken? Of iets waardoor je met 1 spel meer aankan?

Dit zijn de specificaties van mijn laptop:

Acer Aspire 7745G
Inter (R) Core (TM) i5 CPU, 2.27GHz
RAM: 4,00GB

Daarnaast is er Windows 7 op geïnstalleerd.

Alvast onwijs bedankt voor het meedenken!
 
Dit was overigens de uitleg van de crash "array access out of bounds" :

It is a bug, as an Array is simply a list of assets, such as players with a specific maximum number. E.g. 250 total referees. When "Array... Bounds" crops up it's simply that the game is trying to load too many items, like 2.1 litres of water into a 2 cubic litre tank, the overflow is a crash.

Ik snapte hiermee het probleem, alleen een oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
 
Ik weet niet onder welke Windows het spel op je oude machine draaide, maar als dit een Windows of twee terug was (XP) dan zou je eens naar de map kunnen gaan waar de .exe van de game staat en daar middels de rechtermuisknop moeten kiezen voor de compatibiliteitsmodus naar............. XP.
 
Bedankt voor je reactie.

Het spel draaide goed op Windows XP, en ik heb nu Windows 7. Ik heb compatibiliteitsmodus veranderen al geprobeerd, maar het resultaat blijft hetzelfde. Met 3/4 landen doet het spel het prima, maar zodra ik er meer selecteer niet meer. Ik denk echt dat er te weinig geheugen vrij gemaakt wordt terwijl ik het spel speel of iets dergelijks. Maar ik heb geen flauw idee wat de oplossing ervoor kan zijn.
Ik kan er natuurlijk voor kiezen om dan maar met 3/4 landen te spelen, maar dan is het spel niet leuk. Hopelijk is er een oplossing voor
 
@ikbenjaco
Leuk geprobeerd, dezelfde vraag heb je hier ook al eens gesteld.
Toen heb ik ook al een topic van je gesloten zie ik nu omdat het een dubbelpost was met een iets andere titel.
Je had je oude vraag gewoon omhoog kunnen kicken, de 3 maanden zijn nog niet verlopen.
Leden proberen je hier te helpen, steken er hun vrije tijd in om er dan achter te komen dat er al eenzelfde topic bestaat. :eek:
Ik zal voor deze keer de vraag open laten en het andere topic sluiten omdat die toch bijna verlopen is.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan