Wie helpt mij windows terug te verwijderen AUB?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madhouse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2006
Ik heb 1 harde schijf die opgesplitst is in 3 partities (C; D en E).
C : NTFS
D : NTFS
E : FAT32
Mijn PC start op via de windows op de C schijf. Destijds heb ik opstartproblemen gehad en heb windows nog een keer geïnstalleerd, maar toen op de D schijf.
Op die D schijf staan nog andere gegevens.
Wegens plaatsgebrek zou ik nu graag die windows van mij D schijf willen verwijderen, maar dit ZONDER alle andere gegevens van die D schijf te wissen. Dus ik wil de D schijf NIET formatteren.
Hoe krijg ik dan toch die windows van de D-schijf verwijderd?

Graag jullie hulp.

madhouse zei:
Ik heb 1 harde schijf die opgesplitst is in 3 partities (C; D en E).
C : NTFS
D : NTFS
E : FAT32
Mijn PC start op via de windows op de C schijf. Destijds heb ik opstartproblemen gehad en heb windows nog een keer geïnstalleerd, maar toen op de D schijf.
Op die D schijf staan nog andere gegevens.
Wegens plaatsgebrek zou ik nu graag die windows van mij D schijf willen verwijderen, maar dit ZONDER alle andere gegevens van die D schijf te wissen. Dus ik wil de D schijf NIET formatteren.
Hoe krijg ik dan toch die windows van de D-schijf verwijderd?

Graag jullie hulp.

andere bestanden op andere schijf zetten en dan format d:

Gewoon wissen vanaf de c: schijf en de bootini aanpassen, de regel met

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional"

verwijderen.

Wel in mapopties verborgen bestanden en mappen weergeven aanvinken, ook systeembestanden weergeven aanvinken.

Attributen aanpassen in verkenner of Totalcommander.

suicide zei:
andere bestanden op andere schijf zetten en dan format d:

Ik heb alle bestanden naar een andere schijf overgebracht, daarna probeer ik in de explorer op D-schijf : rechtermuis en formatteren, krijg dan een melding dat de schijf niet kan geformatteerd worden en dat ik alle programma's moet sluiten die open staan, maar ik heb geen enkel programma in gebruik.
Het enigste wat er nu nog opstaat is windows.
Hoe kan ik zeker weten dat ik opgestart ben via mijn windows van de C schijf en niet van de D schijf (die ik probeer te formatteren) ?
Sorry voor alle vragen, maar ik ben een leek in dit soort dingen.

neee,,
je moet dan de cd van windows er in doen en alles bestanden op cd zetten
en dan kan je het beste even alles opnieuw instaleren..
en dan op de gewenste harde schijf.
je hebt nu waarschijnlijk nog dingen van windows op je d schijf staan.
zo ik het begrijp

In je topic start schrijf je dat je de D: NIET wilde formatteren.:o

Als windows zegt dat er bestanden openstaan ben ik bang dat je de windows van de D: gebruikt, kijk eens in schijfbeheer wat er bij de D: staat.

Als dit de systeem schijf is, tja dan zien we dat wel weer hier.

Of staat daat je swap misschien op?

Lange Pier zei:
In je topic start schrijf je dat je de D: NIET wilde formatteren.:o

Als windows zegt dat er bestanden openstaan ben ik bang dat je de windows van de D: gebruikt, kijk eens in schijfbeheer wat er bij de D: staat.

Als dit de systeem schijf is, tja dan zien we dat wel weer hier.

Of staat daat je swap misschien op?

Ja, ik wou het eerst proberen zonder te formatteren, maar blijkbaar was het eenvoudiger om dit wel te doen. In schijfbeheer (deze computer-beheren) staat er achter de C-schijf (systeem). Ook vanuit dat scherm lukt het niet om te formatteren. Er wordt wel gevraagd of ik het formatteren wil forceren. Maar daar durf ik geen JA op klikken. :confused:
Heeft het misschien iets te maken met NTFS of FAT32?

stel je voor dat je schijf bestaan uit allemaal vakjes van 100 kb..

stel je voor..
nu instaleer je een programma van 120 kb
en daarna een programma van 130kb

wie doet er wat mee:
NTFS: die doet in het eerste hokje 100kb en in de 2e 20 kb. dan komt dat andere programma dan doet hij eerst 80 kb bij in dat half volle hokje en dan de ander 50kb pas weer in een nieuw hokje..

FAT32:: die doet in het eerste hokje 100kb in het 2e 20kb dan komt dat andere programma dan doet hij in een 3e hokje weer 100kb en daara weer in het 4e hokje 30kb..
die maakt de hokjes dus niet vol..

FAT32 is eigenlijk het oude systeem,,
bij een nieuwe computer vragen ze bij de instalatie niet meer hoe je wilt instaleren maar staat er alleen nog NTFS dus alle hokjes goed vol maken..

snapje?

madhouse zei:
Ja, ik wou het eerst proberen zonder te formatteren, maar blijkbaar was het eenvoudiger om dit wel te doen. In schijfbeheer (deze computer-beheren) staat er achter de C-schijf (systeem). Ook vanuit dat scherm lukt het niet om te formatteren. Er wordt wel gevraagd of ik het formatteren wil forceren. Maar daar durf ik geen JA op klikken. :confused:
Heeft het misschien iets te maken met NTFS of FAT32?

Als alleen windows erop staat, kun je deze ook gewoon wissen met de map documents en settings, die je alleen ziet indien je in mapopties verbogen bestanden en mappen en andere opties die systeem bestanden weergeven, aanvinkt

bedankt voor jullie hulp, het is gelukt via schijfbeheer.
nogmaals dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan