wie helpt mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankwannet

Inventaris
Lid geworden
6 jun 2006
hallo

ik heb het volgende probleem

mijn beeld trilt/schokt af en toe vooral als er wat meer snelheid in het spel zit
bijv bij dtm of colin mcrea.

ook wanneeer ik een spel net geladen heb en wil hem dan spelen dan schokt ie ook
bijv farcry of call of duty

ik heb de nieuwste drivers er op zitten maar dat helpt ook al niet
bij de oude had ik dus ook last

ik heb nu een ati radeon x800xt pe agp

hiervoor had ik een 9600xt en die had er ook last van

ik heb dus een x800xt pe 256mb
1024mb intern
asus p4s800 moederbord
17 inch tft inschakel 9 ms uitschakel16ms

wie oh wie heeft er idee????

Met deze kaart heb je waarschijnlijk de resolutie van het spel op maximum gezet?
Wat voor proccesor heb je der in zitten???
Misschien is dit wel je bottleneck
Voor het maximale uit een X800 (pro) te halen heb je minstens een P4 3.2 gig nodig.
Je kan er wel een snelle kaart in gooien, maar als het geheugen/cpu het niet aankan dan heb je er niets aan.

ik heb dit ook gehad met bf2 (net in het spel en dan het eerste minuutje haperen)
Bij mij was het probleem het geheugen.
ik had er 1 gig inzitten en heb er nu 2 inzitten loopt perfect.

Laatst bewerkt:
mukkel zei:
Met deze kaart heb je waarschijnlijk de resolutie van het spel op maximum gezet?
Wat voor proccesor heb je der in zitten???
Misschien is dit wel je bottleneck
Voor het maximale uit een X800 (pro) te halen heb je minstens een P4 3.2 gig nodig.
Je kan er wel een snelle kaart in gooien, maar als het geheugen/cpu het niet aankan dan heb je er niets aan.

ik heb dit ook gehad met bf2 (net in het spel en dan het eerste minuutje haperen)
Bij mij was het probleem het geheugen.
ik had er 1 gig inzitten en heb er nu 2 inzitten loopt perfect.

ik heb er een p4 2.8 ghz inzitten
en 1024 intern geheugen.

het jammere is dat ik hiervoor een 96+00xt had en daar had ik er ook al last me

Lange Pier zei:
ik heb gekeken ja met die udma

alles staat wat dat betreft goed ingesteld

wat ik ook raar vind is als ik de nieuwste sisdrivers erop doe dan krijg ik in de dxdiag dat de agp oppervlakteversnelling niet beschikbaar is

Sis heeft ook AGP drivers nodig, haal ze even op bij SIS en kijk gelijk of je de rest ook hebt.

Lange Pier zei:
Sis heeft ook AGP drivers nodig, haal ze even op bij SIS en kijk gelijk of je de rest ook hebt.

ja dat had ik dus gedaan en als ik die dus instaleer dan krijg ik dus die melding van die opppervlakteversnelling niet beschikbaar is en het probleem is er niet meee opgelost

heb ook de nieuwste bios (1007) en de nieuwste drivers van ati

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er aangepaste drivers van de mobobakker zelf nodig zijn i.c.m. een bepaalde bios.

Lange Pier zei:
Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er aangepaste drivers van de mobobakker zelf nodig zijn i.c.m. een bepaalde bios.

tja het gekke is dat ik alle drivers dus al x vernieuwd heb enzo.

heb ook al eens met de oude geprobeerd

een ander zei dat ik meer intern geheugen nmoest plaatsen maar het lijkt me dat 1024mb toch voldoende moet zijn 3 banken 1x 512 2x 256 pc3200

ik heb de control panel van ati eraf gehaald en daar werd het iets beter van maar ja

de bios staat nu op default en als ik war aanpassingen doe dan werkt het ook niet

mijn moederbord is een asus p4s800
fsb 800 mhz
ddr400
agp 8x

is daar iets mee?verkeerd geheugen ofzo?

Er zijn vreselijk veel bios updates uitgebracht, welke versie gebruik je nu?

En een memtest is altijd te overwegen, maar meestal heb je dat uitvallen en blauwe schermen, moet wel alleen per geheugen latje gedaan worden, alleen voor een snelle kontrole, kun je ze alle die laten zitten.

Heb je overigens ook gekeken of de writecache van de harde schijf aanstaat?
Probeer het overigens ook eens met 2 x 256mb of die van 512mb apart, je weet 't niet, hè.

Lange Pier zei:
Er zijn vreselijk veel bios updates uitgebracht, welke versie gebruik je nu?

En een memtest is altijd te overwegen, maar meestal heb je dat uitvallen en blauwe schermen, moet wel alleen per geheugen latje gedaan worden, alleen voor een snelle kontrole, kun je ze alle die laten zitten.

Heb je overigens ook gekeken of de writecache van de harde schijf aanstaat?
Probeer het overigens ook eens met 2 x 256mb of die van 512mb apart, je weet 't niet, hè.
ik heb 1007 erop staan maar zie dat er al een 1009 is

waar vind ik de writecache?

en het geheugen had ik ook al x geprobeerd om er uit te halen enzo

In beleidsbeheer bij de eigenschappen van de harde schijf in apparaatbeheer.
Maar meestal staat deze al op enabled.
Het is een zoektocht geworden, lastig.

Lange Pier zei:
In beleidsbeheer bij de eigenschappen van de harde schijf in apparaatbeheer.
Maar meestal staat deze al op enabled.
Het is een zoektocht geworden, lastig.

ja inderdaad erg lastig

ik vind het echt raar

had hiervoor een 9600xt en had er last van
dacht dat het met een x800xt pe toch beter zou zijn

is op zich toch een top kaart voor agp

frankwannet zei:
ja inderdaad erg lastig

ik vind het echt raar

had hiervoor een 9600xt en had er last van
dacht dat het met een x800xt pe toch beter zou zijn

is op zich toch een top kaart voor agp
en ik krijg die 1009 versie niet geopend

wil met asus update doen en daar geeft ie max alleen de 1007 aan en die heb ik er op zitten

Kijk eens in taakbeheer wat er zoal allemaal opgestart wordt, misschien moeten we daar gaan zoeken, dat er dus systeembronnen worden gebruikt die het proces belemmeren, ook met Hijackthis is dat goed na te zien.

Lange Pier zei:
Kijk eens in taakbeheer wat er zoal allemaal opgestart wordt, misschien moeten we daar gaan zoeken, dat er dus systeembronnen worden gebruikt die het proces belemmeren, ook met Hijackthis is dat goed na te zien.

nee geen vreemde dingen
alleeen wat ik op dit moment dus aan heb staan
ook de gafieken laten geen vreemde dingen doen

wat ik raar vindt is als ik de nieuwste sis drivers doe dat dan de agp oppervlakte versnelling niet meer beschikbaar is

en zoals clin mcrea rally2.0 die moet ik toch wel in de hoogste resoluties kunnen spelen?
1280x

en zelfs als ik lager ga 1024
dan heb ik er ook last van

zo,n kaart moet dat toch aankunnen?

Is de harde schijf soms vervuild of gefragmenteerd?

Zet de spellen es op de laagste grafische instellingen die je mogelijk zijn en test eens opnieuw?

Muurhond zei:
Is de harde schijf soms vervuild of gefragmenteerd?

Zet de spellen es op de laagste grafische instellingen die je mogelijk zijn en test eens opnieuw?

ja dan heb ik er ook last van

heb nergens last van bij gewoon gebruik zoals internet
maar ga ik gamen dan gaat het fout

beeld schokt /trilt dan
net of de game ff moet inhouden
,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan