Wie host nu mijn site: Trans-IP of Wordpress?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geerke

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Ik heb een probleem. Ten eerste: ik ben nieuw met de materie, misschien dus duidelijk een geval van overmoed, maar toch. Ik heb een domeinnaam. Die host ik bij Trans-IP. Daar heb ik een Webhostingpakket dat Wordpress ondersteunt (zeggen ze). Nu heb ik mijn domeinnaam gemapt naar Wordpress, zodat mijn prachtige Wordpress-site op mijn domeinnaam draait. Daar heb ik voor betaald. Maar nu ontvangt Outlook mijn e-mails niet meer die aan die domeinnaam hangen - die ik dus via Trans-IP heb. Trans-IP zegt dat ze mijn site niet hosten. Ik snap het niet meer. Wat moet ik doen? Mijn e-mail is erg belangrijk, want het gaat om mijn bedrijfsmail. Wie helpt mij??

Simpel. Kijk op de facturen en kijk wie de webhosting doet. Wordpress is het in ieder geval niet. Dat is gewoon software. Spreek die partij dan aan, of huur iemand met verstand van zaken in, om e.e.a. goed op te lossen en te borgen voor de toekomst.

Dank voor je reactie, maar zo ver was ik wel gekomen :). Ik dacht zeker te weten dat Trans-IP mijn site host. Daar heb ik namelijk een contract mee. En ik dacht ook zeker te weten dat het Wordpress nooit kan zijn. Inmiddels heb ik een mail van Trans-IP met excuses: zij hosten wel degelijk mijn site.

Gelukkig. Ben ik toch minder dom dan ik dacht :D

Nou, niet helemaal. Ik ben er inmiddels achter dat het iets met de nameservers te maken heeft. Ik kan mijn e-mail weer lezen sinds ik die teruggezet heb naar de oorspronkelijke instellingen. Maar nu staat mijn mooie Wordpress-site niet meer online, maar mijn zelfgefabriceerde indexbestandje dat ik via ftp erin gezet heb.

Hoe kan ik dit nu oplossen? Ik wil namelijk graag Wordpress én mijn e-mail...

Heb je nergens een back-up? Dan upload/installeer je het toch gewoon opnieuw?