Wie in kan mij helpen met herstel XP-Home?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen.
Ik stel mij eerst even aan u voor. Mijn naam is Anton Doove en woon in Zoetermeer.
Hopelijk bereik ik in Nov.a.s.de leeftijd van 67 jaar in bijzijn van mijn vrouw en dochter.

Nu beschrijf ik even mijn probleem met Windows XP-Home. Hieroverheen heb ik destijds zonder de gevolgen te kennen de Windows XP-Prof laten plaatsen,omdat ik er bepaalde plannen mee had die ik helaas niet kon realiseren.

Kortgeleden vernam ik dat die XP-Prof niet eens zoveel meer boodt aan opties dan die
XP-Home,want de XP-Prof biedt alleen een betere optie voor netwerken.

Dat Netwerken is bij mij thuis niet van toepassing,dus mag XP-Prof bij mij er af.
Ik wil gewoon XP-Home weer terugplaatsen met Office 2003 Prof.

Bovendien blijkt achteraf dat die Windows XP-Prof er bij mij illegaal op zit.
Dit was mij bij de plaatsing niet verteld,dus mag deze bij mij er af.

Het werken met de Recovery-CD van XP-Home is voor mij echter een dik probleem,want
volgens een verkregen tip dien ik te letten op de BIOS. Dit zegt mij niets.

Van dit laatste heb ik beslist geen verstand,dus ik zoek een deskundige vrijwilliger in mijn woonplaats die mij daarbij kan helpen. Is dat mogelijk?

Zou iemand van u mij hierbij kunnen helpen?
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank voor begrip met reacties en ik groet u vriendelijk.

Anton Doove.

Ik zijn helpers die in zoetermeer wonen maar dat is eigenlijk niet nodig.
je kunt het heel goed zelf proberen met de recovery cd.
stop de cd in de cd of dvd speler.
zet de computer uit.
even wachten.
zet de computer weer aan en de herstel procedure zou nu vanzelf weer moeten beginnen.
Waarom men over een bios instelling begint weet ik niet.
Als je namelijk een recovery cd krijgt dan staat de bios normaal gesproken al goed.
of iemand moet er mee aan het spelen zijn geweest maar daar ga ik niet van uit.

Hallo !

Als XP Pro over XP home is gezet zie ik niet in wat de recovery-console van XPHome voor zin heeft !

Wat anders is als je een dual-boot system Pro-Home hebt, maar dat blijkt niet uit de vraagstelling.

M.i. is een herinstallatie van XPHome noodzakelijk.

Dus eerst back-uppen, en dan opnieuw installeren.

Greetz,

Harry

En mag ik zo vrij zijn te vragen? is dit een zelfsamengestelde PC , of een Merk PC

Antwoord aan Harry Snor

Beste Harry. Jij schreef o.a.het volgende:
M.i. is een herinstallatie van XPHome noodzakelijk.

Dit is nu juist wat ik wil,maar heb hiermee geen enkele ervaring.
Over die Bios kan ik hieronder de tekst plakken,die ik van iemand ontving.

Misschien begrijp jij wat hier wordt bedoeld.
Het is nogal vrij simpel. Je zorgt dat de recovery CD in je PC zit. Pc opnieuw starten en gelijk als je de BIOS ziet op de "del"toets drukken ingedrukt houden totdat de BIOS inzicht is. Een blauw scherm met allerlei hoofdstukken. Je moet nu degene hebben waarin de opstart te vinden is. Meestal staat die standaard op de harddisk maar moet je met het + of - teken op CD rom zetten. daarna dit vastleggen en je PC start nu opnieuw op en zal de recovery CD aanspreken. Daarin wordt je vanzelf verder geleid.

Zelf begrijp ik er helemaal niets van,dus vroeg ik om hulp aan een vrijwilliger in Zoetermeer.
Als er niemand van dit Forum ook in Zoetermeer woont,begrijp ik dat thuishulp niet
mogelijk zal zijn en houdt het ook voor mij op. Niets aan te doen.

Ik dank jou en de anderen heel vriendelijk voor de reacties op mijn vraag en ik groet iedereen ook vriendelijk. Anton Doove.

dan zou ik in de sectie meberchat een oproep plaatsen met de vraag wie er in zoetermeer woont en jou wil/kan helpen.

Antwoord aan Puppie.

Beste Puppie. Helaas ben ik niet snel genoeg voor een Chat,door mijn aangeboren schildklier-afwijking.
Je kunt dit lezen op mijn Privè-site als je interesse hebt.

Dit is de URL van mijn site: http://home.hccnet.nl/a.w.doove

Als je op de index.html staat met mijn pasfoto kun je klikken op de knop Mijn Handicaps.

De andere pagina`s tonen je wel hoe ik daarmee heb leren leven.
Chatten gaat voor mij veel te snel om het bij te houden. Ik probeerde dat al eens.

Toch dank ik je heel vriendelijk voor je tip en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

Antwoord aan Bandit 123.

Beste Bandit123. Mijn PC is een Medion Microstar.Pentium-4.
Ik kreeg deze 3 jaar geleden eens cadeau van iemand en er zat toen XP-Home op.

Wat daarna is gebeurd heb je in mijn eerste bericht al kunnen lezen.
Natuurlijk wil ik die gemaakte fout graag wegwerken,maar weet niet hoe

Daarmee heb ik geen ervaring door onvoldoende kennis.
Wel heb ik reeds Backups geplaatst op een andere partitie van mijn HD van 80 GB.

Zodra Windows XP-Home is teruggeplaatst op partitie C en ook Office 2003 Prof., hoop ik zonder problemen mijn PC weer te kunnen gebruiken.

In de hoop dat ik je nu voldoende heb beantwoord,groet ik je vriendelijk.
Anton Doove

Beste Bandit123. Mijn PC is een Medion Microstar.Pentium-4.
Ik kreeg deze 3 jaar geleden eens cadeau van iemand en er zat toen XP-Home op.

Wat daarna is gebeurd heb je in mijn eerste bericht al kunnen lezen.
Natuurlijk wil ik die gemaakte fout graag wegwerken,maar weet niet hoe

Daarmee heb ik geen ervaring door onvoldoende kennis.
Wel heb ik reeds Backups geplaatst op een andere partitie van mijn HD van 80 GB.

Zodra Windows XP-Home is teruggeplaatst op partitie C en ook Office 2003 Prof., hoop ik zonder problemen mijn PC weer te kunnen gebruiken.

In de hoop dat ik je nu voldoende heb beantwoord,groet ik je vriendelijk.
Anton Doove

En U heeft al de nodige Cd"s daarvan nog in U bezit,en de documentatie?

Nieuw antwoord aan Bandit 123.

Beste Bandit 123 Bij die PC ontving ik alleen de Recovery-CD.
Er werd verder geen documentatie bij verstrekt. Dat was natuurlijk niet handig.

Degene die het cadeau gaf,kocht het bij de Mediamarkt in Den Haag of Rijswijk en stond er niet bij stil om ook de documentatie op te vragen. Deze schenker is helaas overleden.

Natuurlijk kan ik op de Medion-site vragen of ze het nog hebben voor mijn type,maar ik ver-
wacht er geen wonderen van. Mijn PC heeft het overigens meestal prima gedaan.

Na verwijdering van de W.XP-Prof en her-installatie van W.XP-Home middels die Rovery-CD
zal deze PC het hopelijk weer beter doen,maar zover is het nog niet.

Ik ga nu de link proberen die Puppie net toonde over de member-Chat.
Daarna neem ik mijn vroege nachtrust,want morgen dien ik vroeg een boodschap te doen.

Ik wens je een fijne avond en weekend toe met mijn vriendelijke groeten.

Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan