wie is de baas?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henk meyer

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Hoe krijg ik de beheerders rechten weer over mijn pc?
ik kan niks in of de installeren ,en mijn Nero doet ook raar,en heeft het ook over een account.
hoe krijg ik weer totale controle over de besturing?
Er is ergens iets misgegaan bij iets installeren.

Henk

je kan door middel van veilige modus inloggen als administrator,

druk tijdens het opstarten regelmatig op F8 en na een tijdje krijg je een menu kies uit het menu "Windows XP opstarten in veilige modus" (iets in die trant)
en Windows zal worden geladen, na een tijdje verschijnt het aanmeldt scherm met daarin de gebruiker "Administrator"

Maar kan ik daar ook wijzigen/veranderen dat ik geen gebruik maak van windows beheer via een beheerder?

henk

als je als administrator bent aangemeld dan kun je bij gebruikers jou rechten ook weer aanpassen.
Heb je de home of de pro versie van XP.

Met de pro versie kun je bijna alles instellen.
dus inloggen als administrator en dan naar gebruikers daar je account opzoeken en instellen.

Ik krijg een venster met administrator en dan word er onder een wachtwoord (die ik niet heb en ook niet invoer)gevraagd.
Ik kan dan op enter drukken en hij start gewoon door.
Bij ctrl-alt-del kan ik mijn wachtwoord niet wijzigen en naar mijn weten heb ik ook nooit een ww ingevoerd.
In welk onderdeel van windows kan ik dat alles anuleren dan ,dat hele accounts gebeuren en beheer hoef ik niet
In veilige modus lukt dit ook niet en ik krijg daar ook geen scherm te zien met administrator e.d.
Henk

geen wachtwoord ingevoerd is geen probleem hoor.
maar je komt dan gewoon als administrator naar binnen.
als je dat hebt gedaan dan ga je via start naar configuratiescherm dan naar gebruikers en kijk welke gebruikers er allemaal zijn aangemaakt.
Zoek daar de gebruiker die je wilt wijzigen en klik daarop.
de rest moet zich vanzelf wijzen.

Er is maar 1 account bij accountbeheer.
Ik kan daar niets wijzigen omdat ik het goede wachtwoord niet heb.
De meldingen die ik soms krijg hebben het soms ook over de administrator,maar dat kan ik niet weer vinden .

Henk:(

Hallo

Ik heb hier ook problemen mee.
Ik kan bijvoorbeeld de Flash-plugin voor Firefox niet
installeren omdat ik niet de beheerder ben. Maar ik ben de enigste gebruiker op deze pc.
Ik heb het al geprobeerd met die F8-methode maar dan staat er gewoon bij mijn gebruikersaccount dat ik beheerder ben.
Ik heb de XP Home edition.

Kan iemand mij helpen aub?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan