Wie is er bekend met PHPnewsmanager en PHPwebzine ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triple_NL3

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2003
...met PHPnewsmanager 1.45 en PHPwebmagazine
of heeft een behoorlijke PHP kennis ??

Ik heb nogal storende foutjes met betrekking tot het plaatsen van afbeeldingen, ze zitten in de script en ik krijg ze er niet uit, wie wil me helpen ????

al vast bedankt voor de reacties !!

Laatst bewerkt:
enkele voorbeelden:

wanneer ik een afbeelding upload dit prima, verwijderen van het plaatje geeft een runtime error die nergens op slaat
Bij het editten van stukken tekst slaat IE6 door een undefined error vast, heb de scripts nagekeken zover ik kon maar ik niet echt iets vinden

HELP :confused:

Warning: Unable to create '/TwikiHeadshot.jpg': Permission denied in
/home/.sites/50/site77/web/newman/stories.php on line 294

Warning: Unable to move '/home/tmp/phpQB3oD7' to '/TwikiHeadshot.jpg'
in /home/.sites/50/site77/web/newman/stories.php on line 294

is hier een voorbeeld van maar ook heel veel undefined errors in line0 van newspix.php bij het opdracht verwijderen van afbeeldingen

Laatst bewerkt:
voorbeeld 1 van fout
PHP:
<?=_TYPE;?>:<br />
     <select name="type" class="news">
      <option value="0"><?=_HIDDEN;?></option>
      <option value="1" selected="selected"><?=_VISIBLE;?></option>
      <option value="2"><?=_BREAKING;?></option>
     </select><br />

volgens explorer zit hier een fout in, gaat om de selectie tussen soorten nieuws, wie ziet een fout ??

Laatst bewerkt:
Kortom HELP !!!!

Wie wil mij uit de brandhelpen c.q. het script nakijken ??? :o

Zal toch een syntax fout zijn.

Wat doet ( is de funktie van) het = teken?
PHP:
<?=_TYPE;?>:

:cool:

syntaxfout ??

Als het goed is creeert dit kleine stukje PHP een keuze menuutje of nieuws hidden top of gewoon nieuws is.
(het probleem is het is een "kant en klare" script die een nieuws site runt.
dus de = tekens weghalen stel je voor ??

het enige foutmelding tijdens het draaien van de script dat krijg is dat er ergens een ";" verwacht wordt

De melding
Permission denied
heeft betrekking op de rechten van de folder en files.

Zijn deze correct aangegeven?

Vermits PHPnewsmanager 1.45 en PHPwebmagazine complete scripts leveren is de kans op een scriptfout klein.
Tenzij dat je wijzigingen aanbrengt in het script zelf.

het rare is....

dat de rechten van de folders en bestandenklopeen allen 777 of indien anders voorgeschreven voor enkele andere 666 of 644
daar ligt het denk ik niet aan.

Het rare is dat het script bij het uploaden van bv een plaatje een foutmelding geeft, maar dan toch staat de afbeelding in die map, erg vreemd

Ten eerste moet je de rechten niet op 777 zetten, dat levert veiligheidsrisico's met zich mee en soms kan php dan wel het script er niet mee overweg. Zet ze eens op 755.

Met het stukje code wat je leverde is niets mis, maar het heeft echt met het verplaatsen van het geuploade bestand te maken. Dat wil niet dus het voor de hand liggende is dat de permissies niet juist staan.

755 -> 777 CHMOD

Ik heb net hetgeen wat je voorstelde geprobeerd, jammergenoeg niet al te succesvol.
Heb al enkele fouten in het script gevonden die simpele typo's zijn, of te wel bij javascript opdrachten zoals Confirm en Delete hoofdletters, terwijl meeste browsers daar problemen mee hebben. De fouten liggen voornamelijk in dit soort dingen, maar die heb je zo 1 2 3 niet gevonden :frown:

Das jammergenoeg nog niet alles, maar we zijn hard op weg :cool:

Maar al vast bedankt voor alle tips !!

wie weet word het nog wa

Heb je nu nog steeds diezelfde fout met dat uploaden of is dat inmiddels opgelost? Je mag ervan uitgaan dat de makers van deze scripts het wel getest hebben in die zin dat hij bij normaal gebruik goed functioneerd. Natuurlijk kunnen er bugs in zitten maar zulke onhandigheidjes als hoofdletters ipv kleine en een ; vergeten is wel erg knullig. Als het toonaangevende scripts zijn mag dat eigenlijk niet.

Overigens is de error report van php niet op de regel nauwkeurig altijd. Als de regel die php aanwijst niets aan mankeert kijk dan eens naar de boven- en onderliggende regels of daar misschien wat aan schort. Want php gaat niet errors geven wanneer die er niet zijn!

Post dus ook een deel vòòr en een deel ná de regel die php aanwijst als de schuldige...

het uploaden

Het uploaden lukt -> lukte eigenlijk wel redelijk.
Het probleem is je upload een plaatje, script geeft de error maar toch staat het plaatje op de server. Even later selecteer je het plaatje om hem te wissen/bewerken toetewijzen aan een artikel en dan krijg je allerlei foutmeldingen en het lukt niet.
Of je delete het maar hij staat dan nogwel op de server alswel als entry in de mysql

Heb de php.ini bekeken van me serverprovider en die is in overeenstemming met wat de schrijver van het script verlangt.
Ook heb ik hem gemaild en ik krijg alleen maar als reactie -> set your CHMOD 777, net een autoreply

Jammergenoeg zitten de knulligheden er echt in confrm ipv confirm delet ipv van delete , jammer hoor
was veelbelovend, en toch bekruipt me het gevoel dat het niet echt tof werkt.
Heb al enkele sites bekeken die het script draaien en die barsten allemaal van de erors.....jammer

Dus wie een prima newsmanager en/of webmagazine script weet ( PHP . ASP weet ik veel) ik houd me erg warm aanbevolen :rolleyes:

Nog wat gegoogeld, maar niks kunnen vinden.

Wel een ander prog:
http://www.absolutengine.com/index2.php
Absolut Engine is an advanced news publishing system (content management system) developed in PHP and using MySQL as a database system.

It features 3 layer access (admin/chief/editor), article posting, editing and deleting, surveys and discussions. Absolut Engine includes a powerful image managing tool for uploading, deleting and listing the uploaded images. File manager and discussion moderation tool are also included. It is easy expandable, fully configurable and easy-to-use for unexperienced users, too. Multilanguage support is built in.

Zit er veel belovend en bijna profesioneel uit.....

Ik ga het proberen !! Ziet er echt strak uit

THX for the tip :thumb:

Absolut Engine draait niet

Fatal error: Call to undefined function: gd_info() in /home/.sites/50/site77/web/absolut/admin/coreclass.php on line 45

dus ik zoeken voor de function gd_info
fout moet hier zitten ??
Code:
 $this->GDInfo=gd_info();
       $this->GIFSupport=$this->GDInfo["GIF Create Support"];
       $this->JPGSupport=$this->GDInfo["JPG Support"];
       $this->PNGSupport=$this->GDInfo["PNG Support"];

maar volgens mij zit hier geen fout in ???

dat pobleem is opgelost maar.......

ik kan niet inloggen als admin met absolut engine.
k installeer alles zoals het in de install.htm staat vermeld, maak de juiste database entries aan etc ett.

maar niets lukt

waarom moet het zo moeilijk zijn om een script te installeren. Had wel vaker een news script WMnews WMmag geinstalleerd zonder problemen (terwijl dat bij dat script waardeloos schijnt te gaan)
echter dat script is te beperkt dus wilde ik een nieuwe.

Dat dat zo moeilijk lag, sja

weer een probleem de werelduit

lag aan de mysql dump die pakte regel 21 22 23 niet, waarin alles gedefinieerd word...........aja

Engine draait

ga het nu testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan