Wie is er gek, Compaq of ik?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo allemaal,

Mijn buurman kreeg geen verbinding meer. Na veel prutsen met een andere buurman hebben we besloten om format c: uit te voeren.
Vanavond dus gedaan. Windows 98se er weer opnieuw opgezet en toen begon het geduvel.

dfs.vxd
vnetbios.vxd
vredir.vxd
msnet.dll
msnp32.dll
ndiswan.vxd
svrapi.dll

Allemaal zoek. En steeds maar weer die originele cd rom er in waar niets meer op blijkt te staan.
Eerst zocht ik nog dll of vxd op maar zo langzamerhand geloof ik er niet meer in. Is soms ergens iets goed vernield? Of is er nog redding voor dit Compaqje?

Ik ben benieuwd of iemand een idee heeft want zo langzamerhand ga ik wel twijfelen aan mijn eigen pc'tje ;)

Probeer dit eens:

Start>instellingen>config.scherm>netwerk

Haal daar de gegevens voor Externe toegang en het (als deze er in zit) netwerkkaartje weg. Reboot en installeer, als er om gevraagd wordt, de drivers van het netwerkkaartje.

Ga je via een modem het internet op, installeer dan weer de externe toegang, dit kan ook via "software" in het configuratiescherm.

Voor Compaq heb je de orginele Comaq CD nodig, dus niet een willekeurige W98SE CD. Je mist anders een TON aan drivers, die moet je anders bij Compaq gaan downloaden

Dat valt wel mee hoor, Compaq gebruikt veel standaard spul en veel drivers zijn al ingebakken. De ontbrekende drivers hoeven niet persé van compaq.com te worden gedownload, je kunt ook op de site van de diverse OEM-leveranciers de drivers downloaden. Ik heb nog nooit problemen gehad en op de school waar ik wat help met de PC's hebben ze veel verschillende Compaq's en IBM's staan.

compaq heeft een eigen standaard
dus je moet alle drivers downloaden bij de site van compaq of de instalatie cd gebruiken
ik wens je veel sucses ermee

Compaq gebruikt geen eigen standaard. Alle onderdelen zijn gewoon uit te wisselen met standaard onderdelen, ook het geheugen. Compaq geheugen bestaat niet, dat geheugen wordt gemaakt door Kingston en andere fabrikanten, het enige dat Compaq doet is bij sommige soorten een garantie af geven dat het werkt. Dan heet het ineens "compaq geheugen" Hetzelfde geldt voor harde schijven en andere apparaten.

Compaq gebruikt vanaf het begin al OEM-producten van bijvoorbeeld 3COM en SIS (vga).

Op het werk gebruiken we alleen maar compaq servers en clients, bedrijfspolicy. Welke Windows je er ook opzet, werkt altijd.. Meestal nog met de standaard drivers ook..

Als Compaq een eigen standaard zou gebruiken zou geen bedrijf/persoon Compaq willen hebben. Compaq is groot geworden omdat ze altijd met standaard spullen werken.

Laatst bewerkt:
Ik ben het helemaal met Tiborv eens, ik heb op diverse (compaq)systemen (op school, familie, kennissen e.d) windows geinstalleerd met drivers die niet door compaq gemaakt zijn. het is gewoon een kwestie van een beetje goed googlen :).

Goeie genade, ik kreeg geen mail door :confused:
Dank jullie allemaal voor de reactie.
Nou, ik ben voorlopig wel even bezig.
Ik vrees dat deze jongen aardig genept is. Hij heeft niets maar dan ook niets meegekregen.
PC met 3 gb er op. Dat ding krijst aan alle kanten :(
Ik heb vandaag nogal wat werk laten liggen hierdoor.......vanavond kom ik terug. Goed?

O Tiborv, even lachen. Ik kom nog niet eens bij de externe toegang!! Hij blokkeert daar al.

Laatst bewerkt:
Zucht, die driver site heeft een goeie aan me vandaag.
Tiborv: Bij de externe verbinding kan ik nu komen maar er valt nog steeds niets weg te gooien. Waarschijnlijk zit ndiswan.vxd me dwars met msn32.dll.
Als iemand nog een ideetje heeft.............. Dit is toch niet normaal :eek:

Probeer de externe toegang eens via Config.scherm > software te verwijderen.

Echt de complete maar lege Map externe toegang? En dan? Vraagt hij met opstarten dan weer naar de Win. 98 cd rom? Zo langzamerhand ben ik er aardig huiverig voor. Zoiets raars als dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Oho Bennie, kan ik toch nog lekker gaan slapen :)
Allemaal files die ik miste.
Wat die jongen allemaal heeft uitgevreten weet ik niet ahum maar hij heeft geloof ik wel zijn lesje geleerd :cool:
Morgen horen jullie meer van me.
Bedankt hoor!

Zo, het modem zit weer aan mijn pc.
Bennie, bedankt! Ik ben van al dat gepiep af :D
Het is gewoon gek dat hij niet meer bij iedere handeling om win98 vraagt.
Maar...............ik kreeg maar een halve verbinding. Dus wel rechts onderin de computertjes maar met IE en Outlook lukt het niet.
2 pc's samen gebruiken heb ik nog nooit gedaan. Ik heb ADSL en volgens mij zit daar een IP adres aan vast.
Klopt mijn gedachtengang soms dat ik die pc nooit aan de praat krijg met mijn telefoon en modem?

Nou, ik hou er mee op. Het interne modem wil niet gevonden worden.
Omdat hij binnenkort toch ADSL krijgt laat ik het hier bij. In ieder geval bedankt Tiborv en Bennie voor de aanwijzingen.
Deze pentium 2 loopt nu nog best aardig :)

En wat de anderen betreft: Deze pc loopt dus toch echt wel met gewoon Windows 98.
Alleen is zijn Bios wel heel anders dan die van mijn pc.

Groetjes en bedankt!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan