wie kan helpen? stalker msn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnieB20

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2010
kan iemand mij en mijn vriendin helpen?

er is een kerel die ons steeds zit te stalken op msn en hyves. Ik heb een emailadres en een hyves adres.
Ik kan hem wel blokken ma hij maakt steeds nieuwe hyves profielen aan. En het word steeds erger. hij is nu ook al tegen haar broertje aant dreigen.

En wij worden midden in de nacht gebeld door hem. Voor dat ik naar de politie ga wil ik graag weten of 1 van jullie ons kan helpen? Voor de email of hyves adres moet je me maar pm sturen.

Jullie zouden ons hier een enorm plezier mee doen:)

Hey Ronnie,

Ik heb opzich redelijk wat ervaring in Digitale Recherche. Vervelend, naar de politie gaan heeft geen zin, er worden geen strafbare feiten gepleegd. ze zullen er weinig mee doen.

wat betreft msn, gewoon geen onbekende accounts toevoegen
wat betreft hyves, hyves heeft enorm veel privacyopties om op je profiel toe-te-passen. Zoals, alleen vrienden kunnen je profiel zien.
wat betreft mobiel, als het steeds hetzelfde nummer is, kun je dit heel simpel blokkeren door contact op-te-nemen met de provider (gewoon even bellen)

het laatste wat je moet doen is op deze reacties terug reageren. De persoon in kwestie kickt op een reactie vanui jullie Kamp, daar doet hij het voor, gewoon laten stikken.

Ik zit net te bedenken: wat betreft die bedreiging, hoe serieus is die en op welk gebied is dat gebeurd? hyves/msn/email/telefoon?

succes ermee

hij heeft gedreigd dat hij haar broertje in elkaar wilde slaan. En hij zei we hebben jullie nu kapot gemaakt en nu gaan we jou broertje kapot maken.

Ma hij belt steeds onbekend. kan ik het dan nog blokkeren ?
En tis niet alleen bellen. Hij weet bijv. dat mijn vriendin bij me heeft geslapen en hoe laat ik thuis ben. en dat me vriendin toetsen heeft en van welk vak. Hij weet van ons beide heel veel terwijl wij dat aan niemand vertellen.

en je bedoeld zeker niet reageren? Maar dit gaat nu al bijna 1 jaar. Ik ben er nu eigenlijk wel zat van. en het word steeds erger.

Hey Ronnie,

Ik heb opzich redelijk wat ervaring in Digitale Recherche. Vervelend, naar de politie gaan heeft geen zin, er worden geen strafbare feiten gepleegd. ze zullen er weinig mee doen.

wat betreft msn, gewoon geen onbekende accounts toevoegen
wat betreft hyves, hyves heeft enorm veel privacyopties om op je profiel toe-te-passen. Zoals, alleen vrienden kunnen je profiel zien.
wat betreft mobiel, als het steeds hetzelfde nummer is, kun je dit heel simpel blokkeren door contact op-te-nemen met de provider (gewoon even bellen)

het laatste wat je moet doen is op deze reacties terug reageren. De persoon in kwestie kickt op een reactie vanui jullie Kamp, daar doet hij het voor, gewoon laten stikken.

Ik zit net te bedenken: wat betreft die bedreiging, hoe serieus is die en op welk gebied is dat gebeurd? hyves/msn/email/telefoon?

succes ermee

Ma hij belt steeds onbekend. kan ik het dan nog blokkeren ?
Probeer het, leg de situatie uit bij je provider. bij sommige providers kun je die informatie online opzoeken.

Ik vroeg ook nog HOE je broertje bedreigd werd... via hyves? msn?

Gezien de situatie lijkt me politie toch mss wel beter, ga met het telefoonmr (als je die krijgt) en printscreeen van de bedreiging naar politie.

Mss sloven ze zich een keer uit d.m.v. de computer/telefoon te traceren, maar die kans lijkt me heeeeel klein, ze nemen dit soort dingen niet heel serieus. Opzich ook nog wel begrijpelijk gezien de digitale Chaos in Nederland ;) Hoe *****n het ook is voor jullie. Daar komt nog bij dat bedrijven als Hyves en MSN toch geen gegevens vrij-geven vanwege hun privacy-beleid.

Je mag trouwens ook wel een ******* sterk vermoeden hebben wie dit doet....:confused:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed nog niet zo oud (=niet volwassen). Begin dus met één ding:

Ligt je ouders in!

Dat is om te beginnen het belangrijkste wat je kunt doen. Die kunnen makkelijker stappen nemen, omdat ze (helaas zit de wereld zo in elkaar) eerder serieus worden genomen.

Aangezien dit véél verder gaat dan alleen digitale berichten en telefoontjes zou ik naar de politie gaan. Aangezien deze persoon weet hoe laat je waar bent moet hij jou ook "in het echt" in de gaten houden. Als je daarmee naar de politie gaat maak je denk ik al veel meer kans.

Maak om te beginnen ook overal backups van. Als je berichten op hyves van hem krijgt, msn gesprekken, mails enz. Sla alles op. Alles kan als bewijs dienen.

Persoonlijk vind ik dit echter geen zaak meer voor een (computer)forum, maar voor de politie. Als dit al een jaar duurt en je ook echt in de gaten wordt gehouden is dit al lang meer dan een "grapje". Ligt dus zo snel mogelijk je ouders in en zorg dat die actie ondernemen!

Mocht je je ouders niet durven/willen/om wat voor andere reden dan ook inlichten, er zijn (in ieder geval op middelbare) scholen vrijwel altijd personen waar je mee kunt praten als je problemen hebt. Maak hier gebruik van en leg het verhaal uit. Deze persoon kan je hier beter mee helpen dan wat mensen op een computerforum.

Over je telefoon: je kunt je telefoonprovider bellen, deze kunnen altijd zien wie er belt (zelfs een geheim nummer) en als je de situatie uitlegt zullen ze zeer waarschijnlijk die persoon blokkeren.

Ik ben het met ze eens.. politie...
wat ze al zeggen;
msn gesprekken opslaan, printscreens en dat dan allemaal op een usb zetten en ik zou het ip uitzoeken, dat is wel handig, dan kan de politie achter het adres komen ;)

IP uitzoeken doe je zo <tenminste, je zei dat jullie ook op mail bedreigt werden?>
1. rechtermuisklik op het mailtje en dan eigenschappen.
2. klik op het tabblad details en dan staat dit daar ergens: X-Originating-IP: [***]
3. sla het op in kladblok ofzo en zet het allemaal op de usb en breng dat naar de politie.

veel succes want deze mensen zijn echt niet lekker en moeten gepakt worden!!!:mad:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed nog niet zo oud (=niet volwassen). Begin dus met één ding:

Ligt je ouders in!

Ik ben het helemaal met je verhaal eens, ik was eigenlijk uitgegaan van een volwassen persoon;).

Maar wat ik me afvraag, waarom heb je dit een jaar laten gebeuren, waarom weet vrijwel niemand hiervan, waarom wacht je tot het laatste moment met de politie? is het de angst dat er iets openbaar komt...? je zult zowieso wel een vermoeden hebben wie het is en wat het motief is. Maar houd het niet langer voor je alleen (met vriendin en broertje), voordat het uit de hand loopt

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik vermoed nog niet zo oud (=niet volwassen).
Ik ben z'n vriendin. Hij is wel volwassen, bijna 21. We hebben onze ouders dus niet nodig. Hij tenminste niet. Maar wat zouden we zelf kunnen doen dan? Want zag al best veel dat politie er niet zo serieus mee omgaat. Maar dit alles is zo irritant en het stopt maar niet. We weten ook niet hoe iemand zoveel van ons kan weten, bijvoorbeeld wanneer we bij elkaar slapen of bij elkaar zijn of waar 1 van ons heengaat. Dat kan toch eigenlijk niemand weten? We hadden dat ook aan niemand verteld. Naar provider bellen en nummer blokkeren kost geld. 5 euro per nummer en dat vervalt elke maand, dus je moet het steeds opnieuw doen. Nieuw nummer nemen kost 20 euro per maand bovenop het abonnement. Is er geen manier dat je nummer gratis kan laten blokkeren? :confused:

Ik ben z'n vriendin. Hij is wel volwassen, bijna 21. We hebben onze ouders dus niet nodig. Hij tenminste niet. Maar wat zouden we zelf kunnen doen dan? Want zag al best veel dat politie er niet zo serieus mee omgaat. Maar dit alles is zo irritant en het stopt maar niet. We weten ook niet hoe iemand zoveel van ons kan weten, bijvoorbeeld wanneer we bij elkaar slapen of bij elkaar zijn of waar 1 van ons heengaat. Dat kan toch eigenlijk niemand weten? We hadden dat ook aan niemand verteld. Naar provider bellen en nummer blokkeren kost geld. 5 euro per nummer en dat vervalt elke maand, dus je moet het steeds opnieuw doen. Nieuw nummer nemen kost 20 euro per maand bovenop het abonnement. Is er geen manier dat je nummer gratis kan laten blokkeren? :confused:
Als diegene jullie lastig valt dan kan je dat bij je provider aangeven en dan doetie er wel wat aan... dus als dat de reden is kost het geen geld.. moet je ff bij je provider kijken..

Ik ben het helemaal met je verhaal eens, ik was eigenlijk uitgegaan van een volwassen persoon;).

Maar wat ik me afvraag, waarom heb je dit een jaar laten gebeuren, waarom weet vrijwel niemand hiervan, waarom wacht je tot het laatste moment met de politie? is het de angst dat er iets openbaar komt...? je zult zowieso wel een vermoeden hebben wie het is en wat het motief is. Maar houd het niet langer voor je alleen (met vriendin en broertje), voordat het uit de hand loopt

Ja in begin dachten we valt wel mee, houd vanzelf wel op. Maar alles wordt alleen maar erger. We weten echt niet wie het is, we zijn nagegaan wie zoveel van ons beide zou kunnen weten, ma dat kan eigenlijk helemaal niemand. Want ze weten het ook als we niemand wat vertellen. Het motief weten we al helemaal niet, want niemand schiet er ook maar iets mee op. Het is al behoorlijk uit de hand gelopen.

Sorry, maar het kost 5 euro per maand, en dat vind je teveel? Tuurlijk, het is niet leuk, maar als je het zo vervelend vind zou ik het gewoon doen. Je hebt zelfs kan dat hij/zij na die eerst emaand niet meer belt omdat hij toch denkt dat zijn nummer geblokkeerd is...

Als het je die 5 euro niet waard is, en je er ook niet naar politie mee wil vind je het volgens mij niet zo erg als je doet overkomen hier...

Sorry, maar het kost 5 euro per maand, en dat vind je teveel? Tuurlijk, het is niet leuk, maar als je het zo vervelend vind zou ik het gewoon doen. Je hebt zelfs kan dat hij/zij na die eerst emaand niet meer belt omdat hij toch denkt dat zijn nummer geblokkeerd is...

Als het je die 5 euro niet waard is, en je er ook niet naar politie mee wil vind je het volgens mij niet zo erg als je doet overkomen hier...

ja 5 euro is niet veel, maar wel als je het bij 5/7 nummers moet doen. en dat elke maand maar weer.

Ja in begin dachten we valt wel mee, houd vanzelf wel op. Maar alles wordt alleen maar erger. We weten echt niet wie het is, we zijn nagegaan wie zoveel van ons beide zou kunnen weten, ma dat kan eigenlijk helemaal niemand. Want ze weten het ook als we niemand wat vertellen. Het motief weten we al helemaal niet, want niemand schiet er ook maar iets mee op. Het is al behoorlijk uit de hand gelopen.
In dat geval heb je een zuiver geweten...
"so who give's the f uck"... ga naar de politie.
'nee' heb je, 'ja' kun je krijgen.:thumb:

Ik idd wel gezegd dat ze er weinig mee zullen doen, maar toch het me slimmer even bij de politie langs te gaan, dan hebben jullie jezelf ingedekt...

ok dan doen we dat maar. maar is er hier ook nog iemand die misschien msn zou kunnen achterhalen? dan weten we tenminste zeker dat het achterhaald gaat worden.

ok dan doen we dat maar. maar is er hier ook nog iemand die misschien msn zou kunnen achterhalen? dan weten we tenminste zeker dat het achterhaald gaat worden.
is niet mogelijk, je kunt hooguit het IP traceren. maar dan kom je niet verder dan de provider van die persoon... google maar eens op "IP trace"
Het is echt niet zo dat je maar iedereen kunt achterhalen, internet is een hemel voor criminelen...

Als iemand zoveel van je af lijkt te weten dan zou ik mijn PC eens grondig checken op malware, eventueel verborgen monitor tools etcetera. Ook draadloze verbindingen goed controleren op beveiliging. Beter is een schone installatie en nieuwe passwords overal op. Je zou bijna denken dat iemand kan 'meekijken' op je pc. Hoe kan iemand anders zoveel van je weten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan