wie kan me helpen met deze spyware??

Status
Niet open voor verdere reacties.

lizzie23

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Hoi,
Sinds gisteren avond zit er weer eens een keer iets op mijn pc waardoor ie niet goed functioneert.
Als ik internet opstart, krijg ik normaal google. Nu krijg ik deze website: http://www.bestsafetyguide.net/
Mijn hotmail krijg ik niet meer geopend. Probeer ik dit dan krijg ik de volgende melding en word er gevraagd of ik system doctor wil installeren, maar dit wil ik uiteraard niet!!
Ik heb van Google ook een toolbar met spamblocker maar af en toe krijg ik nu dus wel weer pop-ups van scanners. Als ik mijn pc scan met avg vind deze niks. Dus opgestart in de veilige modus en geprobeerd alle rommel eraf te gooien maar helaas....

Kan iemand me helpen want ik heb mijn computer echt hard nodig en nu kan ik er niks meer mee!!
Dit is de melding die ik krijg:

The page cannot be displayed
The page you are looking for is currently unavailable. The Web site might be experiencing technical difficulties, or you may need to adjust your browser settings.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Install System Doctor software to clean your PC.

If you typed the page address in the Address bar, make sure that it is spelled correctly.

To check your connection settings, click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Connections tab, click Settings. The settings should match those provided by your local area network (LAN) administrator or Internet service provider (ISP).
See if your Internet connection settings are being detected. You can set Microsoft Windows to examine your network and automatically discover network connection settings (if your network administrator has enabled this setting).
Click the Tools menu, and then click Internet Options.
On the Connections tab, click LAN Settings.
Select Automatically detect settings, and then click OK.
Some sites require 128-bit connection security. Click the Help menu and then click About Internet Explorer to determine what strength security you have installed.
If you are trying to reach a secure site, make sure your Security settings can support it. Click the Tools menu, and then click Internet Options. On the Advanced tab, scroll to the Security section and check settings for SSL 2.0, SSL 3.0, TLS 1.0, PCT 1.0.
Visit System Doctor website to delete spyware and adware software.

Cannot find server or DNS Error
Internet Explorer

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Lisette

Met welke programma's heb je gescand.
Met ad-aware
met ewido

zeg het eens.

met ad aware en avg.
En deze geven beide aan dat er niets aan de hand is.....

Ik heb net geprobeerd om via internetinstellingen mijn startpagina weer te veranderen maar hij gooit m automatisch weer om naar die andere site.

oh ja en af en toe komt er rechts onder op de taakbalk ineens een geel driehoekje met een of andere waarschuwing met daaraan vast een website van een virus scanner (telkens een andere)
Echt irritant

Dan denk ik dat je een beetje besmet bent met....
Misschien dat je eens een expert kunt vragen.
Ga eens naar www.nucia.nl/forum
registreer je daar gratis en vraag wat de daar aanwezige spyware experts voor jou kunnen doen.

ben al aan het aanmelden.
Heb nu ewido even laten scannen (ik zag die naam er bij jou bijstaan) en die vind echt super veel rommel....
Waarom vind de ene scanner dan niks en de andere veel??
Ik dacht dat avg zo goed was....

AVG is ook wel goed, maar dat is een virusscanner en Ewido pakt ook Trojans/Malware/Spyware aan.

worden deze dan ook goed verwijderd via ewido?? Of moet je daarna nog iets anders laten scannen??

Ewido kan veel verwijderen, maar ook niet alles. Ik zag je net aanmelden op Nucia en bezig met een bericht, zal je daar aangeven hoe en waar je een Hijackthis log kunt plaatsen, dan kijken de Spyware experts er naar.:)

Hoi Crash,

Ik kan niet meer op de site van nucia komen! Is die site er even uit? Of ligt dat aan mijn pc? Maar ik zag dat er gisteren nog een bericht (van jou geloof ik) binnen is gekomen wat ik dus nu niet kan openen.....
Ik wilde je een prive bericht sturen maar dat mag ik niet zag ik :)

Weet jij of die site er tijdelijk uit ligt?

Groetjes Lisette

Mailen kan ook eventueel naar Crash@nucia.nl.:)
Helaas ligt inderdaad Nucia plat momenteel.:(

Op Helpmij kun je mij inderdaad geen Privé bericht sturen, Dan moet je verenigingslid zijn. Op Nucia kun je me wel via Privé bericht bereiken. Uiteraard als Nucia weer online is.

Laatst bewerkt:
ik ga altijd via eu naar binnen.

Er lag een Switch uit had ik van EC begrepen, dus denk dat EU dan ook niet te bereiken was.

Antwoord aan Lizzie:
Ik denk dat je het hiermee kan oplossen

Download SmitfraudFix (by S!Ri), en pak het uit op je bureaublad.
Je kan deze instructies best uitprinten of opslaan in een tekstbestandje, want
je zal in veilige modus moeten gaan werken en dan is deze pagina niet beschikbaar (geen internet).

Start de computer in veilige modus.

Open de map smitfraudfix en dubbelklik op smitfraudfix.cms
Kies optie #2 - Clean door2 te typen, en druk op "Enter" om de
geïnfecteerde bestanden te verwijderen.

Je zal een vraag krijgen: ""Registry cleaning - Do you want to clean the registry ?"
Antwoord "yes" door y te typen en druk op "Enter".

Als je pc daarna niet heropstart, start hem dan handmatig terug op in normale modus.

Het tooltje zal nu onderzoeken of wininet.dll geïnfecteerd is. Je kan dus de vraag krijgen of je
het geïnfecteerde bestandje wil vervangen. Antwoord dan "yes" door y te typen en druk op "Enter".

Het kan zijn dat het tooltje je pc opnieuw laat opstarten om zijn werk te kunnen afmaken.
Als dat niet zo is, start je pc dan handmatig opnieuw op in normale modus.
;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan