Wie kan me helpen met query

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twomax

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2015
Hallo,

Ik heb een tabel met zone Id en zone naam. dan heb ik een tabel waar Id, tijd en datum en meer in staan en ook de link naar welke zone naam.
Wat ik nu wil bereiken is in een query alle zone namen en wanneer deze voor het laatst is bezocht of als deze totaal niet is bezocht zichtbaar wordt. Had graag alle zone namen zichtbaar en dan wanneer deze voor het laatst bezocht is.

Had zelf al een bijwerk query gemaakt die in de tabel zone naam dan de huidige dag deed zetten zodat er een datum in kwam te staan. Maar ook hiermee is het me nog niet gelukt

Ik heb een tabel met zone Id en zone naam. dan heb ik een tabel waar Id, tijd en datum en meer in staan en ook de link naar welke zone naam.
Had zelf al een bijwerk query gemaakt die in de tabel zone naam dan de huidige dag deed zetten zodat er een datum in kwam te staan
Ik neem aan dat je niet zone naam, maar zone ID bedoelt? Anders is je tabel verkeerd gekoppeld. En waarom heb je in de tabel [zone naam] een datumveld gezet? Lijkt mij overbodig, en hoort daar voor mijn gevoel niet in thuis.
Als je de tabellen goed koppelt (op ZoneID dus) dan kun je de twee tabellen in een query zetten, en de velden die je wilt zien toevoegen, zoals Zone naam en Datum. Met de knop Totalen kun je groeperen op Zone naam, en het veld Datum zet je dan op de functie MAX. Daarmee zie je de laatste bezoekdatum. Nu zie je de niet-bezochte zones nog niet, want die hebben geen datum. Dus om die ook te zien, moet je de relatie tussen de twee tabellen aanpassen. Kies optie 2 of 3; je moet in ieder geval alle records uit [Zone namen] zien, en de gekoppelde uit de andere tabel.

Had even een lege database gemaakt en idd het werkt dus ergens in mijn huidige zit een foutje

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan